تاریخ : یک شنبه 11 بهمن 1394
نویسنده : mohammad

هندوستان سرزمینی با مردمی دارای انواع فرهنگ ها و برخوردها که به خوبی در کنار هم زندگی میکنند.
آنجا سرزمین عارفانه ی است که در بین مردم جهان به سرزمین خدایان معروف شده است.
در هندوستان انواع قومیت ها و ادیان را می توانید بیابید که باید ریشه این تنوع را در تاریخ هندوستان یافت.
حاکمان ادوار مختلف ساختمان ها و بناهای بسیاری را به عنوان نشان سلطنت و حتی نشان کشور بنا کرده اند که از معروف ترین آنها می توان به تاج محل که توسط شاه جهان – حاکم مغول که به یاد همسرش ممتاز بانو ساخته است اشاره کرد.

سرزمین هند به اندازه ای وسیع و بزرگ است که بسیاری از مردم نمی دانند در اطراف کشور چه اتفاقی می افتد.

ما امروز قصد داریم در مجله اینترنتی پی سی دی بخش کوچکی از محل ها، مکانهای زیارتی و … هندوستان را به شما نشان دهیم پس با ما همراه باشید.

مردم و فرهنگ

هندوستان سرزمین تنوع در فرهنگ و مردم است. مذهب اصلی مردم در هندوستان بر اساس محبوبیت هندو، مسلمان ،سیخیسم ،بودایی و مسیحیت است.

هر محله در هندوستان دارای فرهنگ و برخورد جداگانه و عجیبی هستند که هیچگاه نمی توانید از اونا نشونه ای در ذهن داشته باشید.

در اکثر نقاط هند ،غذای تند(از نظر مزه)، لباس ها و تن پوش های رنگارنگ و لباس های باستانی دیده می شود.

پیزنی از روستای سیکیم(Sikkim):

این روستا در بخش غربی هندوستان قرار دارد. شما در این تصویر فرهنگ مردم این روستا را می توانید متوجه شوید.

www.pcday.ir

دختر خیابانی در راجستان:

متاسفانه جمعیت زیادی از مردم هندوستان در وضعیت زیر خط فقر زندگی میکنند.این موضوع از تصویر زیر مشهود است. این عکس از دختری بی خانمان و فقیر در محله راجستان هند گرفته شده است.

www.pcday.ir

پاهای آراسته:این تصویر پاهای یک تازه عروس را نشان میدهد که برای جشن عروسی خود را آماده کرده است.
پابند نقره و آراسته کردن پاها با حنا هم یکی از فرهنگ های برجسته ی هندیان نسبت به تازه عروسان می باشد.

www.pcday.ir

شیوا شامبو : در این عکس شما یکی از خدایان مصریان به نام شیوا را می بینید.این تصویر در حیدرآباد گرفته شده است.

www.pcday.ir

بازی کودکان در ایستگاه راه آهن:

تصویر زیر کودکان در حال بازی در ایستگاه راه آهن را نشان میدهد. بسیاری از این کودکان در کنار ایستگاه راه آهن زندگی میکنند.این تصویر مربوط احمدآباد هند میباشد.

www.pcday.ir

دستمال فروش:درتصویر زیر دستمال فروشی را با یک لباس مندرس میبینید که با فروش دستمال به زندگی ادامه میدهد.

www.pcday.ir

بی خانمان دست فروش

www.pcday.ir

تاثیر از بالیوود:

تصویر زیر دختر هندی را در حال انجال رقص معروف بهارات ناتیام که یک نوع رقص باستانی هند است نشان میدهد.

www.pcday.ir

گاوهای شخم زن

www.pcday.ir

شترهای راجستان

www.pcday.ir

بانوی راجستانی

www.pcday.ir

چای

www.pcday.ir

مکانها

در هندوستان بناهای تارخی برجسته ی زیادی وجود دارد که عمر بسیاری از آنها بیشتر از ۳۰۰ سال است.در داخل پراتنز برای استفاده بیشتر شما نام انگلیسی مکان هم قرار داده شده است.

ایستگاه برون شهری ویکتوریا ترمیناس(Victoria Terminus):

این بنای موروثی در ۱۸۸۷ساخته شد و ظاهر آن بیشتر شبیه به یک قلعه و کاخ پادشاهیست تا ایستگاه قطار.

www.pcday.ir

نمای باز از دهلی باستانی(Old Delhi):www.pcday.ir

مسجد مکه در حیدر آباد(Mecca masjid):

در تصویر زیر شما کبوترانی را در حال خوردن دانه در نزدیکی مسجدی در حیدر آباد مشاهده می کنید.

www.pcday.ir

www.pcday.ir

دروازه هند(India Gate):

این دروازه یکی از معروف ترین معماری های هندوستان میباشد.

www.pcday.ir

صبح در بنارس(Varanasi)

مردم محلی این محل را بنارس میخوانند.این شهر چون در رود گنگ قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

www.pcday.ir

مجموعه ی بوگاناندیشوارا(Bhoganandishwara):

این مجموعه در نزدیکی فرودگاه نندی قرار دارد. این بنا دارای قدمت ۱۲۰۰ ساله میباشد.

www.pcday.ir

چهارمنار در حیدر آباد(Charminar):

این مجموعه نمونه ای از معماری اسلامی است که در شهر حیدرآباد قرار دارد. این بنا یادآور دوره و فرهنگ خاصی است. همچنین چهارمنار یکی از معروفترین و مشهورترین بناها در هندوستان بشمار می آید.

www.pcday.ir

نمایی دیگر از چهارمنار:

www.pcday.ir

چهارمنار از زاویه ای دیگر(HDR):

www.pcday.ir

معبد مارادشوار(Murudeshwar):

این بنا در نزدیکی ساحل مارادشوار قرار دارد. در کنار این معبد بزرگترین و بلندترین بت شیوا در جهان قرار دارد.

www.pcday.ir

قلعه باشکوه قرمز(Red Fort):

این قلعه اگر باشکوه ترین بنای هندوستان نباشد یکی از باشکوه ترین بناهای این کشور است.این بنا فضایی بسیار احساسی برای بازدید کنندگان ایجاد میکنند. این بنا نماد استقلال هندوستان است که در ۱۵ آگوست هر سال در آنجا جشن استقلال میگیرند.

www.pcday.ir

نمایی دیگر از قلعه قرمز:

www.pcday.ir

نمایی از داخل قلعه قرمز:

www.pcday.ir

جانترمانتر در دهلی(Jantar Mantar):

این محل توسط ماهاراجه جای سینگ در سال ۱۷۲۴ ساخته شده است. این مکان بسیار دقیق ساخته شده است که در گذشته پیشگویان از آن برای پیشگویی های خود، جنبش خورشید و ماه و ستارگان استفاده می کردند.

برای تصاویر بیشتر اینجا را کلیک کنید.

www.pcday.ir

زندان(Dungeon):

این زندان در قلعه (Golcondo)گولکوندو قرار دارد. امروزه این محل به یکی از جاذبه های گردشگری هندوستان تبدیل شده است.

www.pcday.ir

بمبئی(Bombay):

تصویر زیر تصویری از ساحل زیبای بمبئی است.این شهر شلوغ ترین شهر هندوستان است.شما در این تصویر قایق های ماهیگیری را بصورت تار مشاهده میکنید. ماهیگیری مهمترین منبع درآمد مردم اطراف آبهای هندوستان میباشد.

www.pcday.ir

معبد سری مناکشی (Sri Meenakshi):

این معبد به نام معبد مناکشی عمان نیز معروف میباشد. این معبد وقف خدای بزرگ هندویان ،شیوا شده است .نام این معبد از نام همسر شیوا به نام Parvati و در زبان هندی به نام مناکاشی گرفته شده است.

www.pcday.ir

منبع : Hongkiat


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : یک شنبه 11 بهمن 1394
نویسنده : mohammad
از پرستش بت تا پرستش...
آیا پرستش در کشورهای مختلف مخصوص خداوند یکتاست؟! عادات و رسوم خرافی و توسل به غیر خدا در کدام کشورها همچنان رواج دارد؟ آیا خرافه و خرافه پرستی در غرب پیشرفتۀ صنعتی و مدعی، وجود دارد؟برای آشنایی بیشتر با برخی آداب و رسوم خرافی و ادیان الحادی در جهان با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...
گروه گزارش ویژه مشرق: با گذشت بیش از 1400سال از دعوت آخرین فرستاده خدا به پرستش و عبادت خدای یگانه، و با وجود مبعوث شدن 124 هزار پیامبر برای نشان دادن مسیر صحیح به بشریت در اعصار گونان و ریشه کنی جهالت انسان، در قرن 21 و در اوج پیشرفت کشورها در زمینه های اقتصادی، علمی، صنعت، تکنولوژی، بهداشت و درمان، آموزش و ارتباطات و ... در اقصی نقاط جهان، از شرقی ترین اجتماعات در حال توسعه و تازه توسعه یافته تا غربی ترین کشورهای صنعتی و پیشرفته که پیشتازان اقتصاد و پیشرفت در جهان بشمار می آیند، ریشه های جهالت هنوز هم خشک نشده است.

میل به خرافه و توسل به غیر خداوند متعال و یکتا، همچنان در میان جوامع غربی و شرقی رواج دارد. گرایش هایی که از پرستش تا تقدیس و تکریم غیر خدا و عادات و عقاید خرافی را در بر میگیرد. در این گزارش به برخی از بارزترین و شایع ترین موارد پرستش غیر خدا، تقدیس و تکریم اشیاء و عادات و عقاید خرافی و باطل غرب و شرق پرداخته خواهد شد.

شایعترین و در عین حال آشکار ترین گرایش خرافی که پیامبران الهی از جمله حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) سعی در ریشه کنی آن از جوامع انسانی زمان خود داشتند، گرایش به بت پرستی به جای پرستش خداوند یکتا بود.

بت پرستی به معنای پرستش یک شی‌ء به عنوان خدا و یا انجام اعمالی شبیه به پرستش، همچون ادای احترام بیش از حد به هر چیزی جز خدای واحد است. بت‌پرستی در تمامی ادیان ابراهیمی به شدت منع شده است، البته مصادیق بت‌پرستی ممکن است میان این ادیان متفاوت باشد.

در ادیان غیر ابراهیمی پرستش اشیاء دست‌ساز منعی ندارد، اما در داخل آن ادیان از لفظ "بت‌پرستی" استفاده نمی‌شود.

در هندوئیسم تمامی انواع پرستش از درجه یکسانی برخوردارند و بنابراین عبادت تمثال‌ها یا "بت‌ها" نه توصیه می‌شود و نه منع. با این که هندوئیسم معمولاً با شمایل مذهبی انسان‌انگاره همچون "مورتی‌ها" معرفی می‌شود، منع‌ شمایل‌نگاری نیز با نمادهایی ذهنی از خدا معرفی می‌شود. از آن گذشته، هندوها بر این باورند که تمرکز بر شمایل انسان‌انگاره ساده‌تر است. لرد کریشنا در بهاگاواد گیتا، فصل 12، آیه 5 گفته است:

"تمرکز بر خدای غیرآشکار به مراتب سخت‌تر از تمرکز بر خدای دارای شکل است، چرا که انسان نیاز دارد هر چیزی را با حواسش درک کند."

بت پرستی سنتی یا همان پرستش و تقدیس تندیس هایی از جنس سنگ، چوب، فلزات، گچ و ... از اولیه ترین گونه های پرستش و توسل به غیر پروردگار دو عالم است. هرچند، برخی از این مذاهب، خود را بت پرست ندانسته و در توجیه و توضیح این رفتار، تندیس یا همان بت را وسیله و واسطه ای برای تقرب جستن به خدا می دانند.

 

به جز بت پرستی سنتی، گونه های دیگری از پرستش نیز در جهان وجود دارد که از اجزای طبیعت تا اعضای بدن انسان را شامل می شود. در ادامه گزارش مشرق، به برخی از عجیب ترین و تأمل برانگیزترین انواع پرستش و آداب و عادات خرافی مردم نقاط مختلف جهان پرداخته شده است.

 

آلت‌پرستی در ژاپن پیشرفته

 

شاید حتی فکر کردن به آن هم حال انسان را دگرگون کند و احساس انزجار را در انسان برانگیزد؛ تصور آن نیز غیر ممکن به نظر می رسد که عده ای، عضوی از بدن را که حتی بردن نام آن نیز شرم آور شمرده می شود می پرستند و تقدیس می کنند.

یکی از خدایان و انواع پرستش، پرستش "آلت مردان و زنان" در ژاپن است.

این جهالت ناگوار و شرم آور در روستای کوماکی ژاپن در جریان است و پرستشگاهی مختص آلت مردانه در این منطقه وجود دارد. پرستش آلت در این منطقه به همین جا ختم نشده و محدود به پرستشگاه نیست. هر ساله در فصل بهار همه اهالی برای تماشای یک آلت چوبی بزرگ در خیابان گرد هم جمع می‌شوند.

گفته می‌شود این سنت خرافی از حدود 1500 سال پیش پایه‌گذاری شده است. این جشن برای افزایش باروری و کشت محصول برگزار می‌شود.

هر ساله در تدارک برای اجرای این مراسم یک آلت جدید از چوب سرو ساخته می‌شود. طول آن 2.5 متر است و 280 کیلوگرم وزن دارد.این مجسمه به دست هنرمندانی خاص و با استفاده از ابزارآلات و تکنیک‌های کهن ساخته می‌شود. (از نمایش مجسمه های ساخته شده معذوریم)

از دیگر باورهای خرافی مردم این منطقه این است که این مجسمه نمادی از جوهر وحدت مردان و زنان و زمین است! مردان در این جشن با لباس های سفید شرکت می کنند و رداهای سفیدی که مردان می‌پوشند نمادی از پاکی و قداست است و تنها مردانی که این لباس را به تن دارند قادر به حمل این مجسمه هستند. این مردان همچنین باید 42 ساله باشند، سنی که به باور ژاپنی‌ها سن بداقبالی است.

در این مراسم علاوه بر به نمایش درآمدن مجسمه هایی از آلت مردان، شمایل مشابهی از آلت زنان نیز ساخته شده و پس از تزئین با گل و پارچه های رنگی، در خیابان گردانده می شود.

 

در حاشیه این جشن ها، انواع بستنی ها و شکلات ها در اشکال آلت های مورد پرستش تهیه و به شرکت کنندگان داده می شود.

 

 

 

شیطان پرستی

 

شیطان پرستی از انواع پیچیده کفر و پرستش غیر خداوند باری تعالی به شمار می رود. شیطان پرستی هم در جوامع مختلف کارکردی اعتراضی نسبت به شرایط موجود به خود گرفته و هم در شکل سنتی آن، پرستش و تقدیس شیطان را شامل می شود.

شیطان پرستی از چندین مذهب با ایدئولوژی‌ها و عقاید فلسفی و پدیده‌های اجتماعی متفاوت تشکیل شده است. از ویژگی‌های مشترک این ادیان ارتباطی نمادین با شیطان، تجلیل خصلت‌های آن و حتی ستایش شیطان است. پیشینه شیطان‌پرستی به قرن 17 بازمی‌گردد اما ردیابی ریشه‌های آن کار دشواری است.

در شاخه‌ای از شیطان‌پرستی که شیطان‌پرستی سنتی نامیده می‌شود باور اصلی بر این است که شیطان نوعی وجود حقیقی برای تکریم یا ستایش است، چه در قالب انسان، روح، موجود فضایی یا نوعی خدا. حال آن که در شاخه‌ای دیگر که شیطان‌پرستی لاوِی نام دارد شیطان صرفاً نمادی از فردگرایی است.

کتاب مقدس شیطان پرستان لاوی

 

 

شیطان‌پرستی سنتی نیز خود به زیرمجموعه‌های گوناگونی تقسیم‌بندی می‌شود. در برخی از این فرقه‌ها شیطان جایگاهی والاتر از بشر ندارد و صرفاً در حکم یک دوست و همراه است. حال آن که در برخی فرقه‌های دیگر شیطان یک موجود والاتر است، اما نه لزوماً والاترین قدرت. در برخی، شیطان را خالق هستی می‌دانند و در برخی دیگر آن را خود هستی. اما در تمام شاخه‌های شیطان‌پرستی سنتی اعتقاد بر این است که شیطان دارای وجود خارجی است. جالب آن که تنها بخش بسیار اندکی از شیطان‌پرستان سنتی شیطان را در مفهوم مسیحی‌اش که همانا منشاء تمام بدی‌هاست می‌پرستند و در بسیاری از شاخه‌ها شیطان را نمادی از پلیدی نمی‌دانند.

از دیگر ویژگی‌های این فرقه اعتقاد به جادوگری طی مراسمی خاص است.

 

ظهور شیطان پرستی از خانواده ای یهودی - آتئیست

بنیان‌گذار فرقه شیطان‌پرستی لاویی فردی به نام آنتون لاوی از خانواده‌ای یهودی است . وی نگارنده کتاب "انجیل شیطانی" نیز هست. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات، ملاحظات و مراسمی است که وی در سال 1969 به چاپ رسانید و دربرگیرنده اصول این فرقه است. پیروان این کتاب را "شیطان‌پرستان آتئیست" می‌خوانند، چرا که باور دارند خدا دارای وجود خارجی نیست، بلکه فرافکنی هر فرد از شخصیت خود است. طی سی چاپ ، بیش از یک میلیون نسخه از این کتاب به فروش رفته است.

بیشتر پیروان این فرقه و سایر فرقه های شیطان پرستی از اروپا و آمریکا هستند. تعداد شیطان پرستان در آمریکای شمالی در حدود 20 هزار نفر تخمین زده شده است. خاستگاه شیطان پرستی به دهه 1950 میلادی در آمریکا و انگلیس باز می گردد اما در مجموع برخلاف آنچه که از سوی رهبران آن تبلیغ می شود پیروان چندانی جذب این فرقه نشده اند و بیشترین آمار آن ها همان 20 هزار نفر آمریکای شمالی بوده است.

 


 

 

آنتوان لاوی یهودی - بنیانگذار فرقه شیطانی لاوی

 

لاوی همچنین بنیانگذار کلیسای شیطان پرستان نیز بود. با مرگ لاوی در سال 1997، پیتر گلیمور به عنوان کشیش اعظم این کلیسا، جانشین وی و عهده دار مراسم مذهبی! شیطان پرستان شد.

پیتر گلیمور، کشیش اعظم کلیسای شیطان پرستان در حال اجرای مراسم شیطانی

پرستش طبیعت

در میان ادیان و رسوم خرافی و الحادی، پرستش و تقدیس طبیعت نیز از جمله مواردی است که هم در غرب و هم در شرق، به چشم می خورد. گرچه طبیعت از جلوه های آفرینش الهی و از آیات پروردگار است، اما برخی همانند مثل اشاره به ماه، در حیرت انگشت اشاره کننده مانده و از ماه غافلند.

پرستش طبیعت نوعی نظام دینی بر مبنای تقدیس و تکریم پدیده‌های طبیعی است. از جمله مذاهبی که پرستش طبیعت در آن‌ها یافت می‌شود پانته‌ایسم، پاننته‌ایسم، دئیسم، شامانیسم و چندخدایی هستند. پرستش طبیعت دارای اشکال گوناگونی است و عناصر مختلف طبیعت از جمله آتش، درخت، ماه و خورشید، حیوانات و ... را دربرمی‌گیرد.

 

پرستش آتش

پرستش آتش در ادیان گوناگون وجود داشته است، چرا که آتش بخش بسیار مهمی از فرهنگ بشر از زمان دیرینه سنگی بوده است.

نخستین نشانه‌ها از آتش کنترل‌شده مربوط به 790 هزار سال پیش است. از منظر باستان‌شناسی، نخستین شواهد مربوط به پرستش آتش در فرهنگ هندوایرانی به 1500 سال پیش از میلاد بازمی‌گردد. با این که عبارت "آتش‌پرستان" اغلب به زرتشتیان اشاره دارد، این اندیشه که زرتشتیان آتش را می‌پرستند ناشی از نوعی مجادله ضدزرتشتی است. به اعتقاد زرتشتیان در آتشکده‌ها آتش نمادی از حقیقت و پاکی است. به همین دلیل آتش پرست خواندن زرتشتیان صحیح نبوده و زرتشتیان نیز همانند دیگر ادیان ابراهیمی، خدای واحد را می پرستند.

 

 

اما در برخی شاخته‌های هندوئیسم آتش، یا آگنی، عنصر اصلی در مراسمی به نام یانجا است و نقش رابطی میان عبادت‌کنندگان و خدایان است. در ویشناو، شاخه‌ای از هندوئیسم، آتش را زبان خدای بزرگ نارایانا می‌دانند.

این جایگاه والای آتش در همچنان در بسیاری از مذاهب و فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد، چه در مراسم جسدسوزانی و چه در مراسم آتش‌بازی و یا روشن کردن شمع در بسیاری از مراسم مذهبی و یا حتی مشعل المپیک که در طول بازی‌ها باید روشن باشد.

پرستش درخت

 

پرستش درختان به نوعی گرایش در میان جوامع گوناگون در طول تاریخ به پرستش و یا اسطوره‌سازی درختان اشاره دارد. درختان همواره نقش برجسته‌ای در بسیاری از اسطوره‌ها و مذاهب داشته‌اند. درختان همواره نمادی از رشد، فساد و رستاخیر بوده‌اند. کهن‌ترین نماد میان‌فرهنگی از شکل‌گیری جهان "درخت دنیا" است، که نماد جاودانگی و باروری نیز هست.

 

یکی از جوامعی که درختان را پرستش می‌کردند سامی‌ها بودند. درختی که معمولاً در فلسطین مقدس شمرده می‌شد درخت بلوط یا درخت سقز بود.

 


 

 

 

توسل به شاخه های درختان در اسکاتلند

 


 

انگلستان- مردم برای گرفتن حاجت خود داخل تنه این درخت افتاده سکه فرو می‌کنند

 

تقاضای حاجت کردن از درختان در بسیاری از فرهنگ‌ها نیز ریشه در همین پرستش درختان دارد.

 

پرستش حیوانات

پرستش و یا تقدیس حیوانات اغلب به دلیل رابطه ای است که پرستندگان آن، میان حیوان با خداوند قائل می شوند.

اصطلاح پرستش حیوانات را مذهب‌گرایان غربی و مجادله‌گرایان یونان و رم علیه ادیانی که خدایانشان در قالب حیوان تجلی می‌یابد در معنایی منفی به کار می‌بردند. اما در اکثر موارد پرستش حیوانات، این خود حیوان نیست که پرستش می‌شود. بلکه باور بر این است که قدرت مقدس خدا در حیوانی خاص تجلی می‌بابد. این پدیده در مذاهب بسیاری، از جمله هندوئیسم، بودیسم، مسیحیت و مذاهب یونان و رم و مصر مشاهد شده است. برای نمونه، یونانی‌ها خرد را به جغد ارتباط می‌دادند و بر این باور بودند که آتن، الهه خرد، دارای رابطه خاصی با پرندگان بوده است. بنا براین او را با تصویر جغد به نمایش در می‌آورند.

در سنت‌های مسیحی، همین ارتباط میان عیسی مسیح و بره نیز به چشم می‌خورد. در مصر باستان نیز پرستش حیوانات بخش مهمی از مذهب به شمار می‌رفت. هاتور و باستِت، دو الهه مصری، به ترتیب به شکل یک گاو و یک گربه به نمایش در می‌آمدند.

در مصر باستان تقدیس حیوانات تا حدی بوده که اجسادشان را در کنار اجساد انسان‌ها مومیایی می‌کردند.

در ایران باستان نیز گاو حیوان مقدسی به شمار می‌رفت.

 

سگ، نگهبان درهای بهشت!

سگ در میان هندوهای نپال و برخی از بخش‌های هند دارای اهمیتی مذهبی است. در این فرقه‌ها طی مراسمی پنج‌روزه به نام "تیهار" که تقریباً هر سال در ماه نوامبر برگزار می‌شود سگ‌ها را پرستش می‌کنند.

 

 

در هندوئیسم باور بر این است که سگ پیام‌آوری از سوی یاما، خدای مرگ است و سگ‌ها نگهبانان درهای بهشت‌اند. بنابراین مردم برای این که سگ‌ها آن‌ها را در بهشت راه دهند، برای راضی نگاه داشتن سگ‌ها روزی را در ماه نوامبر به نام کوکور-تیهار، که در زبان نپالی به معنای روز سگ است، مراسم برگزار می‌کنند. در این روز سگ‌ها را به روش‌های گوناگون مقدس می‌دارند، مانند گذاشتن خال تیلاکا بین دو چشم سگ، سوزاندن عود و آذین کردن حیوان با گل همیشه بهار.

 

 

سوگواری برای فیل ها!

در تایلند باور مردم بر این است که ممکن است روح مردگان در فیل‌های سفید حلول کند. در این کشور فیل سفید قابل خرید و فروش نیست. عجیب تر اینکه این فیل‌ها را غسل تعمید می‌دهند و هنگام مرگشان، درست مانند یک انسان، برایشان سوگواری می‌کنند. در اتیوپی جنوبی نیز فرقه‌هایی که فیل سفید را مقدس می‌شمارند یافت می‌شود. در هند نیز خدای هندوی معروف، گانِشا، دارای سر فیل و بدن انسان است.

 


 

پلنگ، شکارچی ارواح خبیث!

در بسیاری از بخش‌های ویتنام پلنگ موجود مقدسی به شمار می‌رود. در هر روستا ممکن است پرستشگاه یک پلنگ یافت شود. ریشه این عمل ممکن است در ترس انسان از پلنگ‌ها نهفته باشد. از آن گذشته، پلنگ یک خدای نگهبان نیز تلقی می‌شود. معمولاً در ورودی پرستشگاه‌ها و قصرها مجسمه‌هایی از پلنگ دیده می‌شود که به منظور محافظت از آن مکان دربرابر ارواح خبیث می‌باشد.

 

 

دیوار غربی یهودیان، دروازه بهشت

دیوار غربی یا کوتل مقدس‌ترین مکان مذهبی یهودیان به شمار می‌رود. این دیوار در شهر کهن بیت‌المقدس بر روی تپه موریا در سمت غربی حرم‌الشریف قرار دارد. این دیوار بقایای دیوار کهنی است که دورتا دور محوطه معبد سلیمان کشیده شده بود قرار دارد. مسلمانان نیز معتقدند که پیامبر در شب معراج اسب خود را به آن بست. یهودیان بر این باورند که هر کس در برابر این دیوار عبادت کند "گویی در برابر عرش الهی عبادت کرده چرا که دروازه بهشت در همین مکان قرار دارد".

طبق قوانین یهودیت یهودیان هنگام عبادت باید به این دیوار رو کنند. بنا بر میشنا یکی از کتب یهودیان، از چهار دیوار حرم، دیوار غربی به قدس‌الاقداس نزدیک‌تر و بنابراین دعا کردن پای این دیوار سودمندتر است. خاخام یعقوب اتلینگر می‌نویسد "از آن‌ جا که دروازه بهشت نزدیک دیوار غربی است، قابل درک است که دعاهای اسرائیلی ها از آن جا به بالا می‌رود.

 


          سالانه بیش از یک میلیون یادداشت لابلای دیوار غربی قرار می گیرد

 

 

یکی از کارهایی که یهودیان برای اجابت دعاهایشان انجام می‌دهند این است که دعای خود را روی تکه‌ای کاغذ می‌نویسند و لای شیارهای این دیوار قرار می‌دهند. پیشینه این عمل به اوایل قرن 18 بازمی‌گردد. سالانه بیش از یک میلیون یادداشت لابلای این دیوار قرار می‌گیرد، چه توسط خود مردم اسرائیل، چه توریست‌ها و چه مقامات عالی‌رتبه کشورهای دیگر.

 

 

 

طبق قوانین دین یهود، این یادداشت‌ها نباید به دور انداخته شوند. درباره این که آیا باید آن‌ها را سوزاند و یا دفن کرد اختلاف نظر وجود دارد. سالانه دو بار یکی از خاخام‌ها و دستیارانش این یادداشت‌ها را گردآوری می‌کنند و در گورستان یهودیان دفن می‌کنند.

این باورهای خرافی گاهی ظرایفی را نیز به همراه دارند. مثلا درباره این که آیا عبادت‌کنندگان مجازند هنگام قرار دادن کاغذ در شکاف دیوار انگشت خود را درون آن فرو ببرند یا خیر نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. برخی بر این باورند که این دیوار بخشی از حرم‌الشریف و بنابراین مقدس است و کسی اجازه این کار را ندارد. اما دسته دیگر معتقدند که این دیوار خارج از محدوده حرم است و فرو کردن انگشت به داخل ترک‌ها ایرادی ندارد!

 

 

عقاید خرافی در اروپا

 

شاید تصور غالب این باشد که آداب و رسوم و عقاید خرافی مانند آنچه که ذکر شد تنها مختص جوامع شرقی بوده و غرب با پیشرفت های علمی و فناوری و پشت سر گذاشتن قرون وسطی و جاهلیت، جوامع خود را نسبت به اینگونه باورها مصون نگاه داشته اند. اما مروری بر فرهنگ مردم غرب نشان می دهد که خرافات تا چه حد در زندگی روزمره آن ها بروز و ظهور داشته است. برخی از باورهای خرافی پیشرفته ترین کشورهای اروپایی به عنوان نمونه در ادامه ذکر شده است.

 

خرافات در انگلستان؛ زدن به تخته، گربه سیاه اقبال

انگلستان یکی از کشورهایی است که هنوز هم بسیاری از باورهای خرافی در بین مردم آن وجود دارد و انگلیسی  ها خود را ملزم به رعایت آن می دانند. یکی از این باورها، اعتقاد به خوش یمن بودن انجام دادن یا پرهیز از برخی کارهاست.

به عقیده بریتانیایی ها، گربه سیاه - که در برخی فرهنگ ها شوم خوانده می شود - نشانه خوش اقبالی است. از این رو در این کشور، بر روی کارت های تبریک، تولد و عروسی تصویر گربه سیاه وجود دارد.

 

نمونه ای از کارت تبریک با علامت نعل و گربه سیاه که نشان خوش اقبالی هستند

 

زدن به تخته از دیگر باورهای خرافی انگلیسی هاست که متاسفانه وارد فرهنگ کشورمان نیز شده است. بر اساس این باور قدیمی، هنگامی که شرایط بر وفق مراد است با زدن به تخته، ادامه این روند را تضمین می کنند!

 

ذکر روزهای هفته؛ "خرگوش های سفید"، سه مرتبه!

مردم انگلستان معتقدند سه بار گفتن عبارت "خرگوش های سفید" در اولین روز ماه به عنوان ذکر خاص آن روز! باعث خوشبختی و اقبال نیک خواهد شد.

علاوه بر این، نعل اسب که برخی در ایران نیز نادانسته از آن به عنوان ضمانت خوش شانسی استفاده می کنند، ریشه در فرهنگ انگلستان دارد. به اعتقاد بریتانیایی ها، نعل اسب به سمت بالا موجب خوش اقبالی دارنده آن می شود، و در صورتی که نعل به سمت پایین قرار گیرد، اقبال را از صاحب خود دور خواهد نمود.

گرفتن برگ هایی است که در فصل پاییز از درختان می ریزد، کوتاه کردن مو در زمانی که ماه رو به بدر می رود و قرار دادن پول در جیب لباس های نو از دیگر باورهای خرافی انگلیسی هاست.


در سوی دیگر، در فرهنگ مردم این کشور اعتقادات مشابهی در مورد اقبال بد نیز وجود دارد. راه رفتن زیر نردبان، ریختن نمک روی زمین، دیدن کلاغ، باز کردن چتر داخل ساختمان و عدد 13 از جمله مواردی است که بر اساس باور مردم انگلیس، همگی موجب بد اقبالی خواهند شد.

اعتقاد عجیب دیگری نیز وجود دارد که شکستن آینه، هفت سال بد اقبالی و بدبختی را برای صاحب آن به همراه می آورد.


خروج شیطان از پوست تخم مرغ

باورهایی از این دست در تمام شئون زندگی مردم در انگلیس راه یافته و حتی هنگام غذا خوردن نیز موارد مشابه فراوانی وجود دارد. به عنوان نمونه، آن ها معتقدند پس از خوردن تخم مرغ باید پوسته آن را با قاشق سوراخ کرد تا شیطان از آن خارج شود. در منطقه یورکشایر انگلیس نیز زنان خانه دار معتقدند اگر در نزدیکی خانه مرده ای دفن شده باشد، نان در خانه های اطراف آن پف نمی کند!

 

 

 

 

ایتالیا؛ از اعتقاد به طلسم تا خوش یمنی عطسه گربه

مردم ایتالیا هم در فرهنگ و باورهای خود، موارد خرافی بسیاری را به عنوان عوامل خوش اقبالی یا بد اقبالی رعایت می کنند. در ایتالیا همچنان اعتقاد به طلسم، طلسم کردن و باطل کردن آن رایج و شایع است. بر این اساس، اگر بخواهید طلسم کسی را باطل کنید انگشت اشاره و انگشت کوچک را بالا و بقیه انگشتان را پایین نگاه دارید و به زمین اشاره کنید. در هنگام باطل کردن طلسم باید حواستان باشد این علامت را سمت چه کسی می‌گیرید چرا که اگر آن را سمت کسی بگیرید یکی از نزدیکانش به او خیانت می‌کند.

 

نشان باز کردن طلسم

 

در ایتالیا، دیدن راهبه را عامل بداقبالی می دانند و معتقدند در صورتی که راهبه ای را مشاهده کردید، باید فوراً بر آهن یا چیزی از جنس فولاد ضربه بزنید تا این اقبال بد از شما دور شود. یا با گفتن عبارت "Suora tua” به معنای "راهبه تو!"، این اقبال بد را به کس دیگری منتقل کنید.

 

راهبه ها در ایتالیا نماد بد یمنی و انتقال اقبال بد هستند

 

ایتالیایی ها علاقه خاصی به شنیدن صدای عطسه گربه دارند! زیرا بر اساس یک باور قدیمی شنیدن عطسه گربه پیام آور شانس و اقبال خوش است.

همانند انگلیس، خرافه در سطوح مختلف زندگی مردم ایتالیا راه یافته است. در ایتالیا نیز ریختن نمک روی زمین بد یمن و عدد 17 محکوم به نحسی است. ایتالیایی ها علاقه ای به لباس های با رنگ بنفش ندارند و معتقدند پوشیدن آن موجب بداقبالی می شود.

 

 

اسپانیا

اسپانیا نیز جزو کشورهای پیشتاز در باورهای خرافی بوده است. مردم اسپانیا اعتقاداتی مشابه با کشورهای انگلیس و ایتالیا و سایر کشورهای این قاره دارند. اسپانیایی ها روزهای چهارشنبه ای که مصادف با سیزدهمین روز ماه است را نحس دانسته و در این روز ازدواج، سفر هوایی و دریایی انجام نمی دهند.

از دیگر آداب خرافی در مورد بد اقبالی در اسپانیا این است که در هنگام غذا خوردن نمکدان را نباید دست به دست کرد، بلکه باید آن را روی میز قرار داد تا هر کس خودش آن را بردارد. چرا که بداقبالی می‌آورد. همچنین موقع ریختن مایعات از یک بطری، ته بطری نباید رو به بدن باشد، در این صورت لیوان را باید به خیابان انداخت.

در اسپانیا اگر هنگام جارو کردن جارو با صورت یک فرد مجرد برخورد کند، آن فرد هیچ گاه ازدواج نخواهد کرد!

 

 

فرانسه

یکی از عجیب ترین اعتقادات مردم فرانسه، خوش یمن بودن مدفوع است. بر اساس این باور فرانسوی ها، قدم گذاردن بر روی مدفوع با پای چپ، موجب برکت و خوش بختی و روی آوردن شانس و اقبال خواهد بود.

 

گربه سیاه در فرانسه نیز نشانی شوم و پیام آور بد اقبالی است.

 

فرانسوی ها در اعتقادات مذهبی خود نیز باورهای خرافی عجیبی دارند. آن ها معتقدند در کلیسا نباید یک شمع را بوسیله شمعی دیگر روشن کرد چرا که این کار قدرت دعای شما را به شمع دیگر منتقل می کند و دعای شما را ضعیف می کند. باید حتما از کبریت یا فندک استفاده برای این منظور استفاده کرد.

در فرانسه زنان خانه دار هرگز شلوارهای شوهرشان را با کمربند اتو نمی کنند چرا که معتقدند این کار باعث درد کلیه در همسرانشان می شود.

دیدن عنکبوت نیز در این کشور ارمغان آور خوش بختی است.


اسلام، نسخه شفابخش

ادیان و فرقه های مذهبی قدیمی و نوظهور غیر الهی هر یک بدنبال پاسخی برای نیاز بشر به آرامش و توسل به نیرویی بالاتر و ترسیم مسیر کمال برای زندگی انسان بوده اند. اما به عقیده کارشناسان امور دینی و جامعه شناسان و به گواه مشاهدات تاریخی، هیچیک تا کنون موفق به ارائه راهی روشن و آرامشی همیشگی برای سرگشتگی درونی انسان نشده اند. در این میان ادیان ابراهیمی و فرقه های الهام گرفته از این ادیان که رویکردی الهی دارند آخرین مقصد افرادی بوده است که برای رسیدن به مقصود و آرامش حقیقی در پیچ و خم فرقه های بشری سرگردان بودند. البته گرایش به این فرقه ها نیز همواره بوده اما گرایش از ادیان به فرقه ها بسیار اندک و ناچیز بوده است.

بطور کلی بیشتر افرادی که ابتدا جذب فرقه ها می شوند ابتدا از مرحله آتئیستی یا انکار وجود خدا قدم در این راه می گذارند و دلیل آن هم جستجوی راهی برای آرامش درون و ایمان به حقیقتی والاتر است. شاید برای این دسته از افراد در مراحل اولیه این نسخه های بشری پاسخ موقتی باشند، اما اتفاق بزرگ که تمام رسانه ها، مراکز تحقیقاتی و حتی کتاب ثبت رکوردهای گینس نیز به آن اعتراف کرده اند، آمار تغییر دین به سمت ادیان ابراهیمی بویژه اسلام است. براساس آمار موجود، در مقایسه با دهه گذشته، میزان گرایش به اسلام و تغییر مذهب به مقصد اسلام، در اروپا و آمریکا بیش از دو برابر شده است.





درصد جمعیت مسلمانان به تفکیک قاره - 2011



براساس آمار "موسسه تحقیقات اسلام" در آلمان، جمعیت مسلمانان اروپا در سال 2010 بیش از 44 میلیون نفر بوده است. این رقم در سال 2011 به بیش از 56 میلیون نفر رسیده و جمعیت مسلمانان جهان در سال 2011 را به بیش از 2 میلیارد و یکصد میلیون نفر رسانده است؛ افزایشی که موجب نگرانی اسلام ستیزان و افزایش هجمه ها  و اسلام هراسی با هدف کنترل این سیر صعودی گرایش به اسلام شده است.

 

آداب رسوم خرافی که تنها نمونه هایی از معروفترین آن ها در کشورهای مهم اروپایی ذکر شد، بدون نیاز به توضیح بیش تر، گویای رسوخ خرافات علیرغم پیشرفت های بسیار در زمینه های گوناگون است. پیشرفت هایی که ظاهرا هنوز در سطح فرهنگ و اعتقادات مردم نتوانسته ریشه های خرافه و جهالت را بخشکاند. صد البته نباید از این مسئله غافل شد برخی از این عادات و باورها، ناخواسته و ندانسته در فرهنگ ما نیز راه پیدا کرده که باید با شناخت مبدأ آن، در جلوگیری از گسترش و فراگیر شدن آن ها کوشید. عادات خرافی مانند توسل به درختان مقدس، دیوارها، رودخانه ها و چاه ها و امثالهم با این فرض که در گره گشایی و حاجت روا شدن موثر است، در سخنان بزرگان دین و مراجع عالیقدر همواره رد و مضموم شمرده شده و همواره ارتباط انسان با خدا بدون هرگونه واسطه از طریق نیایش و راز و نیاز و یا با واسطه ائمه معصومین (ع) و مقربین درگاه الهی توصیه شده است.

 

 

منابع و مآخذ:

 

http://news.nationalgeographic.com/news/2004/09/0915_040915_petmummies.html

http://www.jewishencyclopedia.com/articles/14493-tree-worship

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/406588/nature-worship

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/524840/Satanism

 

http://www.themystica.com/mystica/articles/a/animal_worship.html

 

 

http://www.britannica.com/EBchecked/topic/25771/animal-worship

http://www.pantheon.org/articles/a/animal_worship.html

http://www.religioustolerance.org/satanis4.htm

http://www.wheninrometours.com/Top-Ten-Italian-Proverbs.html

http://www.churchofsatan.com/Pages/index.html

http://www.siasat.com/english/news/shocking-statistics-islam-fastest-growing-religion-west

http://muslimpopulation.com/World

 

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نویسنده : mohammad

سه پکیج استیکر از سه سریال تلویزیونی معروف و برای شما دوستان آماده کردیم که در زیر میتوانید به تلگرام خود اضافه کنید.

برای اضافه کردن بر روی عکس یا لینک کلیک کنید و سپس اد کنید.

 

1 - The Walking Dead

 

https://telegram.me/addstickers/Walking_Dead


 

2- Game Of Thrones

https://telegram.me/addstickers/GameOfThrone


 

3- Friends

https://telegram.me/addstickers/friendsstickers

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

هنرنمایی با شکست نور

 

هنرمند بریتانیایی “کریس وود” با استفاده از دو عنصر ساده نقاشی های جالبی را درست کرده است. این هنرمند برای خلق هر کدام از این تصاویر تنها از شیشه و نور استفاده کرده و با کمک قوانین فیزیک نقاشی های جالبی را خلق کرده است.

این هنرمند در زمینه نقاشی با رنگ روغن مهارت خاصی دارد ولی این بار از شیشه های کوچک و رنگارنگ برای کارش استفاده کرده است. او با قرار دادن شیشه ها در نقاط خاص تابش نور را هدایت کرده و الگوهای جالبی را به وجود آورده است.

این هنرمند کار با شیشه ها را بسیار سخت دانسته است و می گوید که در این راه چندین بار مجروح شده است که برخی از آن ها بسیار عمیق بوده اند و نیازمند بخیه شده است. او همچنین می گوید نوع تابش در خلق هر تصویر بسیار مهم است که نیازمند تمرکز بالایی است.

Chris-Wood-glass هنرنمایی با نور Chris-Wood-glass3 هنرنمایی با شکست نور Chris-Wood-glass6


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

آموزش خواستگاري كردن…!!!

 

چگونه پیشنهاد ازدواج دهیم ؟!!!

 

پیشنهاد ازدواج دادن بی شک یکی از مهمترین و بزرگترین گامهایی میباشد که تا به حال برداشته اید. شما خواهان آن هـستـید که در آن لحظه همه چیز عالی و بـه بـهتـریـن نحو پیش رود و از آن مهمتر که میخواهید پاسخ وی مثبت بـاشـد! ایـن نکـات را هــنگام دادن پیشنهاد ازدواج مد نظر قرار دهید تا شانس موفقیت شما افزایش یابد:
۱- مطمئن گردید که فرد مناسبی را برگزیده اید: واضح است نه! امــا حـقـیقت امر آن است که ازدواج چیزی نیست که بخواهید بـخاطـر انــگیــزه هــای آنــی وارد آن گردید. ممکن است شما دیوانه وار همدیگر را دوست داشته باشید اما اگر هــمسرتان خواهان فرزند باشد اما شما نه، ازدواج شما قطعا زیاد دوام نخواهد آورد و یا آنکه ارزشهای شما با ارزشهای همسرتان متفاوت باشد. اگر در مورد فردی که میخواهید با وی ازدواج کنید تردید دارید، بهتر است بیشتر درباره آن بیاندیشید.

۲- مطمئن شوید هر دوی شما آمادگی دارید: پیـش از آنـکه پیـشنهاد ازدواج دهید درباره آن که در زندگی بدنبال چه اهدافی میباشید، حتــی اهداف ۵۰ سال آینده خود با یکدیگر صحبت کنید. هر چه بیشتر بــا یـکدیگر در مــورد آن چـه بــرای شـما حائز اهمیت میباشد گفتگو کنید بیشتر متوجه آن میگردید که آیا با یکدیگر تفاهم و سازگــاری داریـد یــا خیر. همچنین باید از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما قادر نیستــیـد کــه مخارج خود را تامین کنید، بهتر است نامزدی خود را به تعویق بیاندازید.

۳- از پدر و مادر وی اجازه بگیریـد: شـما ابـتـدا باید بدانید که آیا اگر پـیش از ازدواج با پدر و مادر وی مشورت کرده و اجازه بخواهید، آنها را خوشنود میسازد یا خیر. ایـن نـکته شـایـد عـجیـب بـــنظر آید اما شما که نمی خـواهید پـدر زن و مادر همسر آیـنـده خود را برنجانید؟ این عمل برای آنکه دلشان را بدست بیاورید بسیار موثر خواهد بود.

۴- بطریقی پیشنهاد بدهید که خوشایند وی باشد: به پیـشنهاد ازدواج هـمچون یک هدیه به بانوی زندگی خود بنگرید. آن را بـطریقـی طـرح ریزی کنید که باب میل و سلیقه وی بوده و مطابق با شخصیتش باشد. آیا وی رومـانتـیـک اسـت و یـا اهـل تـفریح و شوخ طبعی؟ آیا میل دارد بطور محرمانه از وی خواستـگـاری کنـیـد و یا روی دیــوار درخـواست خود را بنوسید؟

۵- در باره هدیه دادن به وی تصمیم بگیرید: بـرای دختـرهـا و زنـان هیچ چیز مبهوت کننده تر از یک هدیه غیر منتظره و غافلگیر کننده حلقه برلیان نمی بـاشد. امـا اگـر تـوان مالی شما اجازه این کار را به شما نمیدهد، برای یک حلقه مناسب بودجه شما کفایت میکند. اما حتما پیش از آنکه حلقه را خریداری کنید از نوع سلیـقه وی اطلاع یابـید. ایـن کار را میتوانید با سوال کردن از دوستان و یا خانواده وی و یـا مشـاهـده نوع جواهرآلاتی که وی استفاده می کند انجام دهید. اما بسیاری از دختران تـمایـل دارند هنگام انتخاب حلقه خودشان حضور داشته باشند. بهرحال باید به خواسته های وی احترام بگذارید.

۶- مطمئن گردید پاسخ وی مثبت میباشد: هنگامیکه پیشنهاد ازدواج میدهید، بـاید مطمئن باشید که پاسخ وی ”بله” خواهد بود. شما میباست از قبـل در مــورد ازدواج بـه انــدازه کافی صحبت کرده و کــامـــلا از آن چه طرف مقابل از یک شریک زندگی بلند مدت انتظار دارد، آگاهی یافته باشید. درست است که میخواهید پیشنهاد ازدواج شــما برای او سورپریز باشد اما نباید بی مقدمه دست به این کار بزنید.

۷- افراد زیادی را از قصد و تصمیم خود آگاه نسازید: شـما مـمکن اسـت وسوسه شوید که قصد خود را با دوستان و خانواده خود در میان بگذارید. امـا عـاقلانه تر آن است که این خبر را تنها با یکی دو تا ازدوستان و یا نزدیکان صمیـمــی خود در میان گذاشته و به آنها اطمینان داشته باشید که رازدار و محرم اسرار شما میباشند.

۸- پیشنهاد خود را از حفظ نکنید: صرفنـظر از آنـکه کـجـا و چــگـونــه پــیشنهاد ازدواج می دهــید، باید آن با نهایت صداقت و ابراز عشق حقیقی شما نسبـت بـه وی هـمــراه باشد. از قبل در مورد حرفهایی که میخواهید به او بـزنــید یادداشت بردارید اما دقیقا آنها را از بر نکنید. در آن لحظه به وی بگویید که چرا وی یـک فرد استـثـنایی بـوده و چـرا شما خواهان آن میباشید که باقی عمر خود را با وی سپری کنید. بـایـد جملات شما از دلتان برآید او میخواهد با یک مرد ازدواج کند و نه یک ربات!

۹- مکان و زمان مناسب را بیابید: مکانی کـه پیـشـنهاد ازدواج مـی دهـید می تواند: رسـتوران، پارک، سینما و یا لب دریا باشد.اما بهتر است مکانی انتخاب گردد کــه بــرای هر دوی شما خاطره انگیز بوده و شما را به یاد خاطرات گذشته بیندازد. فـاکتور زمان نیز بسیار مهم می بـاشــد اگر وی شرایط سختی را سپری می کند، اگر خسته و یا گرفتار دغدغه های شخصی و شغلی خود میباشد و یا آنکه از دست کسی عصبـانـی اسـت، زمان مناسبی برای این کار نمیباشد.

۱۰- او را دستپاچه نکنید: شما ممکن است بخواهیـد پیـشنـهاد خود را برای جهانیان فریاد بزنید و یا حداقل برای همسایگان مجاور خود! امـا مـراقب باشیـد اشـتـیاق بـی حد شما کار دستتان ندهد. اگر وی شخص درونگرا بوده و از آن که مـرکز تـوجـه دیـگـران واقع گردید بیزار میباشد، بهتر است این کار را بطور خصوصی با وی در میان بگذارید.

۱۱- انتظار همه نوع پیشامدی را داشته باشید: صـرفنـظر از هـمـه نقشه ها و طرح ریزی ها، امکان دارد امور دقیقا آن طوری که شما و یا وی تصور میکردید پیـش نرود. خود را برای واکنشهای احتمالی آماده کنید.او مـمکن است دستپـاچـه شـده و یا هیجان زده گـردد و یـا آن که کاملا آرام و بی تفاوت باقی بماند. وی ممکن است بگوید: ”بله-خیـر” و یــا ”شاید”. شمـا مـمکن است تصور کنید وی را کاملا می شناسید امـا از پـیـش داوری و آنکه پاسخ وی چگونه خواهد بود پرهیز کنید چون ممکن است مایوس گردید.

۱۲- اگر پاسخ وی منفی بود مایوس نشوید: هـمـواره احـتـمال آن کـه وی ”نه”بگوید وجود دارد. اما دلسرد نشوید با او صحبت کنید و علت عــدم آمـادگـی وی را جـویا گردید. وی ممکن است تـنـها بـه زمـان بـیشتـری نـیـاز داشتـه بـاشـد و یا آن کـه اصلا وی دختر مناسبی برای شما نباشد. اگر این طور باشد بهتر است همین حالا پی بـه آن بـبـرید تا آنکه پس از ازدواج.

۱۳- خیلی زود و یا خیلی دیر پیشنهاد ندهید: زمـان معـیـنـی برای پیشنـهاد ازدواج وجود ندارد اما بهتر است پس از تنها گذشت ۲ هفته از آشنایی خـود بـا وی پـیشـنــهاد ازدواج ندهید! زمان پیشنـهاد ازدواج هنـگامی اسـت کـه شـمـا بـــرای مــدتــی کافی به یکدیگر متعهد شده باشید. همچنین زیاد وقت را تلف نکنید شجاع باشید و حـرف دلتان را بزنید. اگر هم خیلی هم کمرو می باشید، می تـوانـید پیــشنهاد خود را در قالب نامه برای دختر مورد علاقه خود ارسال کنید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

عکاس کانادایی «جف فرایزن» با قرار دادن یک قطار اسباب بازی «استریملاینر» مدل 1955 در مناظر مختلف تصاویر زیر را خلق کرده که در روز های اخیر هزاران بار در اینترنت به اشتراک گذاشته شده است، این عکاس به خاطر ابتکارات جالب خود در عکاسی تا به حال چندین جایزه متفاوت را از آن خود کرده است.

 

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب

عکس جالب


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

 

هنرنمایی با سوزن و تیغ

چه کسی می داند که یک سری سوزن کوچک و بیهوده که تنها برای درست کردن لباس هستند یا حتی سوزن های کوچک که تنها برای آمپول زدن استفاده می شوند، بتوانند روزی تبدیل به یک مدل چشم نواز گردند؟

“دامین هرست” هنرمندی است که با استفاده از سوزن های جراحی، سوزن بخیه، تیغ، قلاب های ریز و دیگر موارد جراحی یا سوزن های خانگی 17 شهر را به طور کامل شبیه سازی کرده است که از میان آن ها می تواند به نیویورک، پکسن، مسکو، لندن، پاریس و … اشاره کرد.

او مدل های جالب خود را برای شرکت در یک مسابقه هنری در برزیل آماده کرده است و برای ساخت هر کدام از آن ها چندین ماه زمان صرف کرده است. در این مدل های سعی شده تا جزئیات تا حد امکان رعایت شود و حتی بعضی خصوصیت های شهرها نیز در آن رعایت شده است.

این فرد که به عنوان ثروتمندترین هنرمند دنیا شناخته می شود پیش از این نیز دست به کارهای جالب زده بود که مهمترین آن ها پوشاندن جمجمه انسان با الماس های گران قیمت بود. در ادامه می توانید تصاویر جدیدترین هنر او را مشاهده نمایید.

      شهری از جنس سوزن و تیغ damien-hirst-cityscapes شهری از جنس سوزن و تیغ damien-hirst-cityscapes9 damien-hirst-cityscapes5 شهری از جنس سوزن و تیغ damien-hirst-cityscapes3


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

مهمترین جشن کشورهای مسلمان

 
عید فطر مهمترین عید مسلمانان در کشورهای مختلف به حساب می‌آید و به همین خاطر مردم‌ کشور‌های مختلف جشن‌های خاص خود را برای فرارسیدن این عید دارند. عید فطر آن‌قدر مهم است که در برخی کشورها مهمترین جشن سال است و هیچ مناسبتی مهمتر از آن برای مردم وجود ندارد.

ترکیه

در این کشور با جمعیت اکثریت مسلمانان عید فطر از هر جشنی حتی آمدن سال جدید هم مهمتر است. برای عید فطر سه روز تعطیلی عمومی در نظر گرفته شده است. برای روزهای عید رسم است که مردم بهترین لباس‌های خود را می‌پوشند،به دیدن دوستان و آشنایان می‌روند و به اعضای خانواده خود شیرینی می‌دهند. روز عید از دو روز دیگر مهمتر است. همه اعضای خانواده در این روز صبح زود از خواب بیدار می‌شوند تا با بهترین لباس‌های خود برای نماز عید به مساجد بروند. رسم است که مسلمانان این کشور پس از بوسیدن دست راست اعضای سالخورده خانواده و گذاشتن آن روی پیشانی خود عید را به آنها تبریک می‌گویند.

مصر

در این کشور هم برای عید سه روز جشن و تعطیلی بر قرار است. بعد از نماز عید فطر مسلمانان یک خوراکی مخصوص می‌خورند و پس از آن اعضای خانواده،دوستان و همسایه‌ها شروع به تبریک عید به یکدیگر معمولاً با گفتن «عید مبارک» می‌کنند. دیدن دوستان و بستگان معمولاً در روز اول تمام می‌شود و در دو روز تعطیلی دیگر مصری‌ها به مسافرت،پارک،سینما و تفریحات دیگر همراه با خانواده می‌پردازند. شهر‌بازی‌ها و پارک‌ها معمولاً در این این سه روز تعطیلی پر از بچه‌هایی است که لباس‌های جدیدشان را پوشیده‌اند. بچه‌ها از بزرگترها پولی را به عنوان عیدی می‌گیرند که در روزهای عید برای خودشان خرج کنند.
مصری‌ها غذاهای زیادی در روزهای عید درست می‌کنند اما مهمترین مورد آن شیرینی به ناک «کاک» است که در داخل آن مغزهای آجیل وجود دارد و رویش خاک قند پاشیده شده است. شیرینی‌ فروشی‌های مصر از چند روز قبل از عید برای خرید شیرینی غلغله است.

پاکستان

در این کشور روز عید با پوشیدن لباس‌های تازه و رفتن به نماز فطر شروع می‌شود. پرداخت فطریه برای رسیدگی به فقرا از کارهایی است که اکثر مردم آن را حتماً انجام می‌دهند. سه روز در پاکستان برای عید تعطیل است و جشن‌های مختلفی توسط نهادهای متفاوت در این کشور برگزار می‌شود. مردم تلاش می‌کنند تا با دستگیری از فقرا کاری کنند که کسی در روزهای عید ناراحت و افسرده نباشد. به همین خاطر پس از نماز عید فطر مردم به مراکز خیریه و یتیم‌خانه‌ها می‌روند تا کمک‌های خود را اهدا کنند. در مسیر بازگشت به خانه پدر و مادرها برای خوشحال کردن بچه‌ها برایشان شیرینی و بادکنک‌های رنگی می‌خرند. صبحانه عید در پاکستان ویژه و همراه با شیرینی‌های مختلف است اما شیر خرما برای پاکستانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

عربستان سعودی

در عربستان برای عید فطر جشنی طولانی و مفصل برپاست. آداب و رسوم عید در هر منطقه متفاوت است اما به طور معمول مردم این کشور خانه‌های خود را بر عید فطر تزئین می‌کنند. در روز عید و پس ازنماز بچه‌ها در مقابل اعضای بزرگ‌تر خانواده صف می‌کشند تا یکی یکی عیدی خود را بگیرند. بسیاری از فروشگاه‌ها در این کشور به مشتری‌های خود هدیه می‌دهند. مرد این کشور همچنین به عنوان یک رسم تبریک گفتن به افراد غریبه را انجام می‌دهند. در این کشور معمول است که در روز عید حتی در پشت چراغ قرمز افراد شروع تبریک گفتن عید کنند یا به بچه‌ها کادویی بدهند. در برخی مناطق هم خانواده‌های برنج و مایحتاج دیگر را می‌خرند و به صورت ناشناس پشت درهای خانه افراد کم‌توان قرار دهند. در برخی محله‌ها هم مردم فرش‌ها بزرگ را در خیابان‌های می‌اندازند و هر خانواده غدایی را با همسایه‌ها خود تقسیم می‌کند.

افغانستان

«عید مبارک،نماز و روزه‌تان قبول» در روز عید فطر در افغانستان از همه شنیده می‌شود. بعد از نماز عید فطر بزرگترها به کوچکترها عیدی می‌دهند و بازارها در این کشور حسابی برای خرید عید شلوغ است. دید و بازدید از بستگان مرسوم است و بچه‌ها با دست پر از شیرینی و عیدی از خانه‌های اقوام باز می‌گردند.

چین

در این کشور حدود ۱۸ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند. با وجود شرایط سخت این اقلیت جشن عید فطر برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. در مناطق مسلمان نشین از جمله سینکیانگ این روز تعطیل است. پس از نماز عید رفتن به مزار افراد فوت شده خانواده مرسوم است. مسلمانان قبر بستگان خود را تمیز می‌کنند و برای آمرزش آنها قرآن می‌خوانند.

مالزی

در مالزی، عید فطر بیشتر به نام‌های هری رایا و یا عیدالفطری خوانده می‌شود. هری رایا در لغت به معنی « روز جشن» است؛ و برای اشاره به عیدهای اسلامی چون عید فطر و عید قربان به کار می‌رود.
معمولاً در شب پیش از عید فطر، خانواده‌های مالایی، به ویژه زنان خانه دار به تهیه غذاها و شیرینی‌های سنتی مخصوص این عید می‌پردازند. از مهم‌ترین این غذاها، رندانگ است که از گوشت گاو و مرغ پخته شده در شیرنارگیل درست می‌شود. دیگر غذای سنتی مخصوص عید فطر، کتوفات است که از برنج پیچیده شده در برگ خرما تهیه می‌شود.در طول عید فطر، مرسوم است که مالایی‌ها لباس‌های سنتی و محلی را می پوشند؛ لباس سنتی مردان باجوملایو و لباس سنتی زنان باجوکورونگ یا باجوکبایا خوانده می‌شود. همچنین در بین مردان و زنان مسلمان مالزی مرسوم است که شال‌های سنتی موسوم به سونگت را در روزهای عید فطر بر شانه‌های خود بیندازند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

جاسازی موبایل در معده

 

زندان محلی است که بسیاری از وسایل در انجا ممنوع است و زندانی ها حق داشتن آن را ندارند. موبایل نیز در این میان از جمله همین وسیله های ممنوعه است.

چندی پیش در یکی از زندان های سریلانکا اتفاقی جالبی رخ داد که همه مسئولین زندان را متعجب کرد. در یکی از گشت های سلولی یکی از زندانی ها موبایلی را در شکمش مخفی کرده بود که البته با زنگ خوردن آن همه متوجه موبایل شدند.

جاسازی موبایل در معده + عکس

این زندانی 58 ساله قبل از اینکه بخواهد موبایل را در شکمش قرار دهد فراموش کرده بود آن را خاموش کند یا در حالت سکوت قرار دهد. مسئولین زندان با متوجه شدن این قضیه او را به بیمارستان فرستادند.

او پس از یک عمل جراحی بهبود یافت و پس از دو روز استراحت در بیمارستان بار دیگر به زندان فرستاده شد تا تصمیمات نهایی جرم او گرفته شود. این فرد که نامش نیز مشخص نشده است هنوز حرفی از نخوه وارد کردن این تلفن به بدنش نگفته است.

جاسازی موبایل در معده + عکس

البته پزشکان با بررسی راه های تنفسی و گلوی او فکر می کنند این تلفن همراه با فشار وارد و از راه دهان وارد معده او شده باشد.بررسی های این پرونده همچنان در جریان است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

چگونه شوره سر را درمان کنیم؟

 

شوره سر hair

شوره سر شما ممکن است خفیف یا بسیار شدید باشد. بنابراین ممکن است، با رعایت چند نکته موفق به درمان شوره سر شوید. ولی در برخی مواقع، شوره سر می‌تواند نشانه یک مشکل اساسی باشد.

به گزارش آلامتو به نقل از آرمان، شوره سر شما ممکن است خفیف یا بسیار شدید باشد. بنابراین ممکن است، با رعایت چند نکته موفق به درمان شوره سر شوید. ولی در برخی مواقع، شوره سر می‌تواند نشانه یک مشکل اساسی باشد.

چگونه شوره سر را سریعا درمان کنیم

معمولا به پوست سر خود توجه نمی‌کنیم، مگر اینکه مشکلی داشته باشد. برای مثال وقتی که سر شوره می‌زند و دچار خارش و پوسته پوسته شدن ناشی از آن می‌شود، به محض ظاهر شدن این علائم، دلیلی می‌شود برای فکر کردن. در واقع تحقیقات اخیری که توسط بنیاد پوست انگلیس انجام شده است، نشان می‌دهد، یک سوم از مردم به دلیل مشکل شوره سر از حضور در اجتماع پرهیز می‌کنند. لذا متخصصان چند توصیه علمی برای نگهداری از موهایتان و سلامت نگهداشتن پوست سرتان دارند، تا شما در هر موقعیتی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

زمان بیشتری برای شامپو کردن بگذارید

کسانی هستند که چند روز به حمام نمی‌روند، اما به محض ظاهرشدن پوسته بر روی سر شان بیش از حد معمول برای حل این مساله دوش می‌گیرند. در موارد خفیف، یک قاعده برای خودتان بگذارید، به این معنا که درحالی که موهایتان را تمیز نگه می‌دارید، حواستان به حفظ تعادل پوست سرتان هم باشد. از شامپوی Anti-Dandruff استفاده کنید. در مواردی که شوره‌ها بیشتر هستند، از شامپوهای DHS Zinc استفاده کنید. این شامپوها سطح بالاتری از روی را شامل می‌شوند که، در کنترل مشکل شما بسیار خوب عمل می‌کنند. البته که تنها اینکه کف شامپو، زمان بیشتری روی سرشما بماند باعث درمان شوره سر شما نمی‌شود، اما کمک زیادی می‌کند. البته بسته به نوع پوست سر شخص برای افراد مختلف متفاوت است، اما هر نوعی که باشد اگر به دلیلی منظم شسته نشود، مانند اکستشن، بافت، استفاده از کلاه گیس (به‌ویژه بدون تمیز کردن پوسته سر) اغلب می‌تواند باعث شوره سر شود.

تمرین یوگا

شوره سر را به لیست طولانی از بیماری‌هایی که ما می‌توانیم استرس را در ایجاد آنها مقصر بدانیم، اضافه کنید. طبق آخرین تحقیقات بودن در یک فضای ذهنی منفی می‌تواند باعث بدتر شدن بیماری‌های پوستی شود، این قانون شامل مشکلات پوست سر هم می‌شود. کمک گرفتن از ورزش یک راه ثابت شده برای از بین بردن استرس شماست، تا شما را آرام کند. این کار همانطور که روی حالت شما تاثیر دارد بر روی شوره سر شما هم تاثیر دارد.

مراقب رژیم غذایی خود باشید

همانطور که خوردن غذاهای متعادل به تنهایی کمک نمی‌کند، تا شما وزن متعادلی داشته باشید و نیاز به ورزش کردن هم دارید. همچنین ورزش کردن می‌تواند به طرز شگفت انگیزی شما را در حفظ سلامت سر و موهایتان کمک کند. در رژیم غذایی خود چربی‌های بد به‌ویژه شکلات و لبنیات را کاهش دهید. مواد غدایی که چربی بیشتری دارند، شوره سر را هم تشدید می‌کنند. به رژیم غذایی خود استفاده از مواد غذایی که ویتامین B (کمبود آن باعث ایجاد شوره می‌شود) دارند و غذاهایی که چربی‌های خوب دارند، مانند سبزیجات سبز رنگ، حبوبات و پروتئین، را اضافه کنید.

محیط زندگی خود را در نظر بگیرید

درحالی که شوره می‌تواند نتیجه خشکی پوست سر باشد، آب و هوای مرطوب هم می‌تواند باعث خراب شدن موی وسط سر شما شود، زیرا گرما و رطوبت باعث تعریق و درنهایت چرب شدن پوست شما می‌شود، که باعث می‌شود مو نیاز به شستشوی بیشتری داشته باشد. آن روی سکه هم این است که، زمستان و آب وهوای خشک باعث کم آبی بدن می‌شود، که استفاده از ماسک‌های پوست سر مانند ماسک روغن زیتون می‌تواند به سادگی مشکلات کوچک پوست سر را حل کند.

پوست سرتان را ماساژ دهید

شاید شما بدانید که ماساژ صحیح چه محاسنی می‌تواند برای بدن شما داشته باشد. پوست سر شما نیز اگر از شوره آزرده باشد، می‌تواند از مزایای ماساژ بهره مند گردد. از روغن‌های طبیعی مثل نارگیل، بادام وجوجوبا (درختچه‌ای است که بومی برای بیابان سونورا است، و در موهاوی و باخا کالیفرنیا، بیابان آریزونا، کالیفرنیا، و مکزیک یافت می‌شود)، با قطره چکان یا قلموی رنگ مو مستقیما به پوست سرتان بزنید و به آرامی ماساژ دهید. این درمان آرامش بخش، به ازبین رفتن پوسته‌های سر و تسکین پوست سرتان کمک می‌کند. فقط مراقب باشید که پوست سرتان را خراش ندهید یا خیلی محکم ماساژ ندهید.

آزمایش خون بدهید

در برخی مواقع، شوره سر می‌تواند نشانه یک مشکل اساسی باشد. مانند کمبود ویتامین یا مشکل سیستم ایمنی. آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که، شوره سر می‌تواند نشانه پسوریازیس پوست سر (بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخهٔ رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. پسوریازیس مسری نیست) باشد. اگر شرایط بهتر نمی‌شود یا حتی بدتر می‌شود، شما باید با یک متخصص صحبت کنید تا بتواند یک تشخیص قطعی درباره شرایط شما داشته باشد. تجویز آزمایش خون توسط متخصص به دلیل اختلالات موجود، می‌تواند شما را در کشف علت این شوره‌ها کمک کند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نویسنده : mohammad

1. ‏Paterswolds Meer‏ – هلند ‏

این دریاچه در جنوب غربی شهر ‏Gtoningen‏ در هلند قرار دارد. در حالیکه در تابستان این دریاچه برای ریلکس کردن و ‏تفریحات تابستانی معروف است و مردم در آن به قایقرانی می پردازند، در زمستان یک منطقه عالی برای اسکیت روی یخ است. ‏این صحنه ی یخی زیبا در فصل زمستان همیشه تعداد زیادی بازدید کننده را به سوی خود می کشاند که علاوه بر اینکه به روی ‏یکی از زیباترین دریاچه ها قدم می زنند بلکه به تفریحات زمستانی نظیر اسکیت روی یخ نیز می پردازند. ‏ ‏ ‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏2. ‏Superior‏ – ایالات متحده آمریکا

دریاچه سوپریور بزرگترین دریاچه آب شیرین در دنیاست که در آمریکای شمالی و مرز بین کانادا و آمریکا قرار دارد. زمانیکه ‏دمای هوا پایین می آید این دریاچه یخ می زند و این امکان را بوجود می آورد که به روی سطح آن راه رفته و غار یخ جزایر ‏Apostle‏ را ببینید. همه چیز در این غار یخ می زند از ساختار بیرونی و درونی گرفته تا آبشارهایی که داخل غار قرار دارند. ‏همین مساله صحنه زیبا و منحصر به فردی را ایجاد می کند. فرصت تماشای این غارهای یخی زیبا یکی از نادرترین فرصت ‏هایی است که رخ می دهد. ‏ ‏ ‏‏‏‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏3. دریاچه میشیگان – ایالات متحده آمریکا‏‏‏‎

این دریاچه بزرگ در زمستان پایین ترین سطح دما را تجربه می کند و شروع به یخ زدن می کند و صحنه های زیبایی را تولید ‏می کند و مجسمه های یخی زیبایی در این دریاچه ساخته می شود. از فعالیت های زمستانی مهمی که در این دریاچه رخ می دهد ‏بازی هاکی روی یخ و اسکیت را می توان نام برد. ‏‏ ‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏‏4. اونتاریو ، کانادا

دریاچه اونتاریو یکی از پنج دریاچه بزرگ در آمریکای شمالی است که در شهر اونتاریو ، یکی از بزرگترین شهرهای کانادا ، ‏قرار دارد. این دریاچه هم محل تجمع تعداد زیادی از مردم و توریست ها در فصل گرم تابستان است و بسیاری از گرما به این ‏دریاچه رو می آورند. هر چند در زمستان کاملا متفاوت است و تبدیل به محلی یخ زده برای برف بازی می شود.‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏5. ‏Prags‏ – ایتالیا

این دریاچه محلی رمانتیک برای عشاق در تابستان به شمار می رود و در فصل زمستان با یخ زدن سطح دریاچه بیشتر برای ‏افرادی که به دنبال تفریحات مهیج هستند مناسب است. این دریاچه محلی آرام است که بین کوهستان قرار گرفته است بنابراین این ‏منطقه نه تنها برای اسکیت و برف بازی مناسب است بلکه طرفدارای کوهنوردی در فصل سرد زمستان را نیز به سوی خود می ‏کشاند. ‏‏ ‏ ‏ ‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏6. آبراهام ، کانادا ‏‏

‏آبراهام یک دریاچه مصنوعی است که محیطی آرام و ریلکس کننده دارد که در فصل زمستان این آرامش چند برابر نیز می شود. ‏معمولا در فصل سرد زمستان دمای این منطقه به زیر 30 درجه سلسیوس می رسد که منجر به یخ زدن این دریاچه بزرگ می ‏شود. اما یخ زدگی این دریاچه تصویری متفاوت دارد. وقتی که دریاچه یخ می زند دایره های حباب شکل یخی منحصر به فردی ‏تولید می کند که از اعماق دریاچه به روی آب می آیند. گفته می شود این حباب های یخی از گاز متان قابل اشتعال تشکیل شده اند ‏که در نتیجه ی تجزیه باکتری های اعماق آب از مواد آلی آن ایجاد می شوند. در هر حال هر چه که هست تصویری را ایجاد می ‏کند که یکی از پدیده های زیبای طبیعی در فصل زمستان است. ‏‏‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏‏7.‏Druzhby‏ – قطب شمال ‏‎

‏‏این دریاچه در دورترین نقطه زمین و در جایی که همیشه یخبندان است وجود دارد، شاید فکر کنید یخ زدن یک دریاچه در قطب ‏شمال امری عادیست ، ولی این دریاچه زمانیکه یخ می زند با تصویری که ایجاد می کند تبدیل به یکی از عجایب زیبای طبیعت ‏می شود. زمانی که دریاچه یخ می زند سطح آن را اشکال یخی منحصر به فردی پر می کند که همانند گل های یخ زده می مانند ، ‏همچنین همانند دریاچه آبراهام حباب های یخی نیز تشکیل می شوند. ‏‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏8.‏‎ Baikal‏- سیبری ‏‏‏‏‏‎

دریاچه بایکال با عمق 1642 متری عمیق ترین دریاچه در جهان است و زمانیکه یخ می زند یکی از جذاب ترین صحنه های ‏طبیعی را دارد. این دریاچه همچنین یکی از قدیمی ترین دریاچه های جهان است که عمر آن حداقل به 25 میلیون سال پیش می ‏رسد. سطح یخی این دریاچه به قدری مقاوم می شود که امکان رانندگی روی آن نیز وجود دارد. ‏‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏‏9. ‏Chaqmaqtin‏ – افغانستان ‏‏‏‏‏‏‏‎

این دریاچه در میان کوهستان پامیر قرار گرفته و چند رودخانه نیز از آن تغذیه می کنند.‏‎ ‎‏ در فصل سرد زمستان این دریاچه یخ ‏می زند و محلی برای تردد حیوانات و سفر مردم از منطقه ای به منطقه دیگر می شود. پامیر منطقه ای است که در آن مردم ‏محلی همچنان زندگی سنتی خود را حفظ کرده اند. ‏ ‏ ‏ ‏‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)

‏10.‏ Namtso‏ – تبت – چین ‏‏‏‏‏‎

دریاچه ای که در کوهستان هیمالیا قرار دارد ، این دریاچه در منطقه ای دور افتاده قرار گرفته است . در قرن های گذشته زمانیکه ‏این دریاچه یخ می زد ، مسافران و زائران زیادی از طریق این دریاچه به جزایر وسط آن می رفتند. هر چند امروزه انجام این کار ‏از طرف دولت چین ممنوع اعلام شده است. تبت علاوه بر منحصر به فرد بودن منطقه ای دور افتاده نیز می باشد اما دیدن این ‏مناظر زیبا در این منطقه ارزش دارد. ‏‏‏ ‏ ‏‏

معرفی 10 دریاچه یخی زیبا در دنیا (+عکس)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نویسنده : mohammad

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson

لینارت نیلسون (Lennart Nilsson) دوازده سال از عمر خود را صرف تهیه تصاویری از رشد نوزاد درون رحم کرد و در نهایت این تصاویر را در کتابی با عنوان ” A Child Is Born ” منتشر کرد. کتاب نیلسون که در سال ۱۹۶۵ منتشر شده است به لطف این تصاویر خیره‌کننده از مقدس‌ترین روند موجود در عالم هنوز هم بسیار محبوب است.

در این تصاویر مراحل رشد نوزاد از ابتدای لقاح تا کامل شدن جنین و تبدیل به یک نوزاد را می‌بینیم.

زندگی چطور شروع می‌شود؟ این تصاویر گام به گام تمام پرسش‌های شما را پاسخ خواهند داد. در ادامه عکس‌های شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد که چگونگی آفرینش انسان را به تصویر می‌کشند. فوق‌العاده است!

همه چیز از اینجا شروع می‌شود … قرار ملاقات اسپرم و تخمک

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (13)

چقدر نزدیک!

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (1)

بله، تو موفق شدی! تبریک فراوان به برنده خوش‌شانس

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (2)

یک هفته گذشت

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (15)

۲۸ روز بعد از قرار ملاقات سرنوشت‌ساز. این ماهی صورتی، نوزاد دوست داشتنی قصه ما است

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (3)

۵ هفته بعد و این هم چهره نوزاد قصه ما-با سوراخ‌های بینی، دهان و چشم

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (6)

۸ هفته بعد و در حال حاضر این بیگانه دیگر شبیه به ما انسان‌ها است

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (5)

۱۰ هفته بعد – به چشم هاش نگاه کنید

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (11)

۱۰ هفتگی، نوزاد قصه ما برای کاوش جهان پیرامون شروع به استفاده از دست‌هایش می‌کند

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (7)

۱۶ هفته بعد از بارداری

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (8)

آهای نوزاد دوست داشتنی! به هفته هجدهم سفر خود رسیدی

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (9)

هفته بیستم، الآن نوزاد ما ۲۰ سانتی‌متر شده است و اولین موها روی سرش رشد کرده‌اند

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (4)

۶ ماه بعد

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (10)

۳۶ هفته بعد، یک ماه دیگر انسان جدیدی وارد دنیای ما خواهد شد

Photos-Show-How-New-Life-Begins-Book-A-Child-Is-Born-Lennart-Nillson (12)


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نویسنده : mohammad

                                                    خاطرات کودکی                                                             

 

    باز گرد ای خاطرات کودکی                                               سوار بر اسبهای چوبکی

    درسهای کلاس اول ساده بود                                             آب را بابا به سارا داده بود                           

   درس پندآموز روباه و خروس                                                 روبه مکار و دزد و چاپلوس

   روز مهمای کوکب خانم است                                                  سفره پر تاز بوی نان و گندم است

   کاکلی گنجشگکی با هوش بود                                                 فیل نادانی برایش موش بود

   با وجود سوز و سرمای شدید                                                   ریزعلی پیرهن از تن می درید

   تا درون نیمکت جا می شدیم                                                     ما پر از تصمیم کبری می شدیم

   پاک کن هایی ز پاکی داشتیم                                                      یک تراش سرخ لاکی داشتیم

   کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت                                        دوشمان از حلقه هایش درد داشت

   گرمی دستانمان از آه بود                                                             برگ دفتر ها به رنگ کاه بود

   همکلاسی های درد و رنج و کار                                                  بچه های جامه های وصله دار

   بچه های دکه سیگار سرد                                                             کودکان کوچک اما مرد مرد

  کاش هرگز زنگ تفریحی نبود                                                           جمع بود و تفریقی نبود

  باز می شد باز کوچک می شدیم                                                لااقل یک روز کودک می شدیم

  یاد آن آموزگار ساده پوش                                                      یاد آن گچ ها که بود روی دوش

  ای معلم نام هم یادت بخیر                                                               یاد درس آب بابایت بخیر

  ای دبستانی ترین احساس من                                              بازگردان  آن مشق ها را خط به خط

                                                                به نقل از:  جناب سروان فخرالدين اخترشناس


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ : یک شنبه 8 آذر 1394
نویسنده : mohammad

عکس های متفاوت از حجاب بازیگران زن تئاتر در پشت صحنه

عکس های بهنوش بختیاری ، بهاره رهنما ، مهناز افشار ، سحر دولتشاهی ، کمند امیر سلیمانی و نسیم ادبی در پشت صحنه تئاتر شکسپیر و زنان عاشق‏

efe41  172066 764 عکس های متفاوت از حجاب بازیگران زن تئاتر در پشت صحنه

eaa00  172067 646 عکس های متفاوت از حجاب بازیگران زن تئاتر در پشت صحنه

553a2  172068 196 عکس های متفاوت از حجاب بازیگران زن تئاتر در پشت صحنه

48e3a  172069 256 عکس های متفاوت از حجاب بازیگران زن تئاتر در پشت صحنه

0571c  172070 532 عکس های متفاوت از حجاب بازیگران زن تئاتر در پشت صحنه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad

 تانک بی سر نشینی که از هر مسیری با سرعت بیش از ۶۰ مایل ( ۱۰۰ کیلومتر ) در هر ساعت عبور میکند. 

 

 

 

شما میتوانید ببینید که این تانک بی سرنشین چگونه زمینهای گل آلود را با سرعت ۶۰ مایل در هر ساعت میدرد . هنگامیکه Ripsaw ناگهان به یک سو می چرخد و دودهای سیاهی از خود بیرون میدهد به سان اینکه این درنده کوچک نوعی بیقراری برای شکار از خود نشان میدهد !

 

دوقلوهای همسان به نام Geoff   و  Mike Howe  -   همانند ه اختراع شان دوست ندارند مدت زیادی را در یک محل بنشینند  !

در سال 2000 این دو برادر برای پروژه بعدی خود به توافق رسیدند به گفته این دو : Geoff   موافق ساخت یک کامیون جت با موتور تور بینی بود در حالی که Mike  تمایل به ساختن سریعترین یدک کش جهان را داشت.

این دو به هر حال توافق به ساختن Ripsaw کردند.

این دو برادر با هر مهندسی که در این زمینه مشورت میکردند میشنیدند که هیچگاه نمیتوانند از Abrams M1A1   قدرتمندتر ین تانک موجود در دنیا که بیشترین سرعت یعنی ۴۲ مایل در هر ساعت دارد پیشی بگیرند.

 

 

پس از بررسیهای لازم این دو برادر Ripsaw فقط برای ماموریت های سخت و ناهموار و بدون سرنشین طراحی شود. ( از این رو بایستی بیشترین سرعت ممکن را تجربه کرد پس مسئله وزن را با ابتکار خود حل کردند)

ابتدا فریمی از تیوپهای  جو شکاری شده ساختند این تیوپها باعث میشود تا ۵۰% قدرت بیشتری نسبت به وزن آن را تامین کند.

اگر خواهان اختراع مجدد این تانک باشید خواهید دید که ساختن بخشهای فوق العاده این تانک کاری بیار دشوار خواهد بود زیرا شنی های این تانک به حدی سبک است که با سرعت ۶۰ مایل در ساعت میچرخد و آنقدر مستحکم است که حمل تمام تجهیزات تانک در آن سرعت به خوبی صورت میگیرد.

 

 

این دو برادر برای اتصال قطعات Ripsaw گیره های استیلی را خود طراحی کردند تا بتوانند علاوه بر استحکام وزن تانک را تا حدی کاهش دهن در هر صورت موفق شدن تا این گیره ها را با ۹۰% وزن کمتر از نمونه های مشابه خود آماده کنند !

Ripsaw با وزن کم دارای قدرت باور نکردنی ۶۵۰ اسب بخار است که این توان از یک موتور V8 حاصل می گردد.

در یک آزمایش مهیج Ripsaw بدون زحمت چندان قادر به خرد کردن تپه ای سنگی شد و توانست به راه خود ادامه دهد.

زمان نمایش فرا رسید  دو برادر بایستی تانک خود را از Haine به سمت واشنگتن  حمل کنند تا در حضور مقامات ارتش به معرفی آن به پردازند.

ابتدا این تانک به رویت سناتور ماین - Main – و سوزان کولینس – Susan Collins – که از طرف ارتش کمکی بالغ بر  ۱.۲۵میلیون دلار کردند رسید.

در سال 2006 برادران Howe کمپانی Howe& Howe را تاسیس کردند و به عنوان اولین اختراع سیستم ریل  اتوماتیکی را طراحی کردند که قدرت لازم برای چرخش تانک در هر مسیر را به شنیها وارد میکند و همچنین مسلسل M240 با کنترل از راه دور را نیز عرضه کردند که این دو اختراع  در طول ماهها آزمایشات بسیاری را پشت سر گذاشتند تا بتوانند جواز استقرار بر  Ripsaw را بدست آورند.

Bhavanjot Singh مدیر پروژه مرکز مهندسی و توسعه تحقیقات جنگ افزاری ارتش اظهار مکن مهمترین خصوصیت این تانک را چابکی بی حد و مثال زدنی آن میداند.

 

 

در اطراف این سبک وزن فولادی ۶ دوربین با دیدی ۳۶۰ درجه برای دست یابی به بهترین دید نصب شده تا Ripsaw بتواند 1 تا 2 مایل از نیروهای زمینی جلوتر حرکت کند و ماموریت های اکتشافی و شناسائی پیشرفته را انجام دهد و نیروهای پیاده و زرهی پشت سر خود را از میدانهای مین و کمین و دامها مطلع سازد.

 

 

Ripsaw در تابستان امسال با مبلغی بالغ بر ۷۶۰۰۰۰ دلار آماده تولید انبوه میگردد برادران Howe معتقد هستند Ripsaw بهترین خودروی نظامی بدون سرنشین با قابلیت کشف میدانهای مین و تهاجم میباشد که میتواند در اختیار ارتش قرار گیرد.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad
این تانک به احترام ژنرال ژاک فیلیپ لکلرک ، فرمانده لشکر دوم زرهی فرانسه آزاد در جنگ دوم ، لکلرک نامیده شد . ژنرال لکلرک کسی بود که در سواحل نرماندی پیاده شد و پیشروی نیروهای فرانسه را در فتح پاریس رهبری کرد . تانک لکلرک جایگزین تانک معروف AMX-30 گردیده است که سال ها به عنوان ماشین زرهی اصلی فرانسه مشغول خدمت بوده است . در آغاز دهه هفتاد میلادی ارتش فرانسه به این نتیجه رسید که تانک AMX-30 آن کشور فرسوده شده وباید برای جایگزینی آن با یک تانک پیشرفته دیگر فکری نمود.
 
در سال 1977 ارتش فرانسه نیاز خود را مبنی بر ساخت یک تانک رزمی جدید مطرح نمود . امکان خرید تانک های خارجی همچون آبرامز ایالات متحده، لئوپارد2 آلمان غربی و مرکاوای اسرائیل که جزو بهترین تاکهای رزمی جهان به حساب می آمدند نیز توسط مقامات فرانسوی مطالعه گردید و رد شد.مقامات فرانسوی از تانک لئوپارد2 آلمان ها خوششان آمده بود و دست همکاری را به سوی آلمان ها دراز کردند اما برنامه مشترک ساخت تانک جدید بر پایه تانک لئو پاردآلمان هابه نتیجه نرسید . سرانجام در سال 1979 میلادی دولت فرانسه تصمیم گرفت که ساخت این تانک را بعنوان یک پروژه ملی در داخل کشور آغاز کند . برخلاف اکثر تانک های غربی که از سیستم حفاظتی غیر فعال استفاده می کردند ، برای تانک لکلرک سیستم حفاظتی فعال در نظر گرفته شد . سیستم حفاظتی فعال که به سیستم حفاظتی عامل نیز معروف است، بیشتر توسط نمونه تانکهای شرقی (بلوک شرق) مورد استفاده قرار می گرفت .
 
مقامات ارتش فرانسه علت در نظر گرفتن سیستم حفاظت فعال برای تانک را پایین آوردن جرم کلی و بالا بردن قابلیت تحرک تانک اعلام کردند . در نتیجه پایین آمدن جرم تانک قدرت مانورپذیری آن افزایش می یابد و درصورت آتش مستقیم یا شلیک جنگ افزارهای هدایت شونده دشمن خدمه می توانند با یک اقدام به موقع از اصابت جنگ افزارهای دشمن به تانک جلوگیری کنند . به علت هزینه های هنگفت ساخت تانک ، دولت فرانسه در صدد شراکت با یک کشور دیگر بود تا بتواند قسمتی از هزینه ها را جبران کند . سرانجام مقامات اماراتی به فرانسوی ها پیشنهاد همکاری دادند و بدین ترتیب امارات متحده عربی نیز وارد این پروژه گردید و قرار شد که علاوه بر420 دستگاه تانک در نظر گرفته شده برای ارتش فرانسه 390 دستگاه دیگر نیز برای امارات ساخته شود . در سال 1986 میلادی پروژه ساخت تانک تحت عنوان لکلرک آغاز شد و به سرعت شش نمونه اولیه ساخت شدند . تولید انبوه تانک نیز در سال 1990 آغاز گردید .
http://gallery.military.ir/albums/userpics/Char_Leclerc_Emirati_001.jpg

تانک لکلرک در نمایشگاه تجهیزات نظامی امارات

تانک لکلرک به یک توپ بدون خان 120 میلیمتری مجهز است که توسط شرکت(GIAT) ساخته شده است . سری کاملی از گلوله های مختلف برای این توپ ساخته شده است از جمله گلوله های ضد زره APFSDS و گلوله های انفجاری شدید ضد تانک HEAT.البته تانک لکلرک از مهمات تانک لئوپارد2و سری تانک های ابرامز ایالات متحده نیز می تواند استفاده نماید . این توپ به یک روکش حرارتی و یک سیستم هوای فشرده اتوماتیک مجهز است . این تانک از سیستم هوای فشرده برای خارج کردن دود ناشی از شلیک استفاده می کند و بر خلاف بسیاری از تانک های دیگر از سیلندر تخلیه کننده استفاده نمی نماید . تانک لکلرک از یک سیستم گلوله گذاری اتوماتیک منحصر به فرد بهره می برد . این سیستم خدمه تانک را از چهار نفر به سه نفر کاهش داده است زیرا دیگر نیازی به فرد گلوله گذار نیست . این سیستم گلوله گذار خودکار نواخت تیر 12 گلوله توپ در دقیقه را برای تانک امکانپذیر نموده است . همچنین این سیستم تونایی شلیک حین حرکت و مناطق ناهموار و علیه اهداف متحرک را برای تانک میسر ساخته است . این سیستم 22 گلوله را بصورت آماده برای حمل می کند 18 گلوله دیگر نیز در انبارک ویژه تانک ذخیره می شوند .
تانک لکلرک میتواند حین حرکت با سرعت 40 کیلومتر بر ساعت به سمت هدفی در فاصله 400 متری خود شلیک نماید . همچنین این تانک می تواند در حین حرکت با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت نیز شلیک نماید . این در حالی است که اغلب تانک های پیشرفته امروزی درصورتی می توانند شلیک دقیقی انجام دهند که سرعتی در حدود 15 کیلومتر بر ساعت داشته باشند .
  
  
http://defense-update.com/images/SIT-Leclerc.jpg
  نمایی از داخل تانک لکلرک و سیستم هدایت تانک

 

تانک علاوه بر توپ اصلی به یک قبضه مسلسل 12.7 میلیمتری موازی با توپ ویک قبضه مسلسل 7.62 میلیمتری مستقر برروی برجک مجهز شده است . مسلسل مستقر برروی برجک درون یک محفظه تقویت شده قرار گرفته است . تانک لکلرک از سیستم حفاظتی گالیکس(Galix) استفاده می کند. این سیستم حفاظتی که شرکت جیات آن راطراحی کرده است، انواع گوناگونی از نارنجک های دود زا و گلوله های پنهان کننده از مادون قرمز را شلیک می نماید . بدنه و برجک تانک از قطعات زره فولادی و زایه دار ساخته شده است و در صورت آسیب دیدن این قطعات می توان براحتی آنها راتعویض نمود . تانک لکلرک به یک سیستم مدیریت نبرد بنام FINDERS و یک دستگاه ارتباطی دیجیتالی ازنوع سیستم پایانه ای اطلاعات(TIS) بنام ICONES مجهز شده است . این سیستم ها برای جمع آوری اطلاعات از دیگر تانک ها و گرفتن دستورات لازم از ستاد فرماندهی مرکزی بکار می روند و شامل یک نقشه تمام رنگی کامپیوتری است که موقعیت تانک ها و نیروهای خودی و نیروهای دشمن رانمایش میدهد . سیستم کنترل آتش دیجیتالی تانک لکلرک میتواند مستقلا توسط توپچی یا فرمانده تانک بکار گرفته شود . تانک به حسگرها و هدف یاب های متفاوتی مجهز است از جمله هدف یاب ثابت توپچی بانام SAVAN-20 ساخت شرکت ساژم (SAGEM) و سیستم دید روزانه – شبانه راننده به نام OB-60 که شرکت تیلز اپتروسیس (Thales Optrosys) سازنده آن است . سیستم کنترل آتش تانک قادر است تاشش هدف متفاوت را بصورت یکجا رد یابی کند. این سیستم مشابه تانک چلنجر 2(Challenger2) ارتش انگلستان می باشد .
 
موتور تانک لکلرک یک موتور دیزلی هشت سیلندر بنام SACM می باشد . این موتور قادر است توانی معادل 1500 اسب بخار ایجاد کند . همچنین تانک لکلرک به یک سیستم تعویض دنده اتوماتیک به نام SESM ESM 500 مجهز است که پنج دنده جلو و دو دنده عقب دارد . حداکثرسرعت جاده ای تانک 70 کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت آن در مناطق ناهموار50 کیلومتر برساعت است . برد عملیاتی تانک نیز 550 کیلومتر درحالت معمول و 650 کیلومتر با کمک مخازن سوخت اضافی است . تانک به یک توربین گازی بنام TM307B مجهز شده واین توربین توان کمکی مورد نیاز تمامی سیستم های تانک را در صورت از کار افتادن موتور اصلی تامین خواهد کرد .
 
تانک لکلرک بسیار پر قدرت است و نسبت توان به جرم آن 21 وات بر هر کیلو گرم می باشد . این ویژگی موجب آن گردیده که این تانک به یکی از سریع ترین تانکهای رزمی جهان تبدیل شود . این تانک می تواند درمدت ? ثانیه به سرعت 32 کیلومتر برساعت برسد . باوزنی درحدود 56 تن ، تانک لکلرک یکی از سبک ترین تانک های رزمی جهان به حساب می آید . جعبه دنده تانک به یک سیستم کند کننده هیدروکنیتیک مجهز شده است تا شتاب تانک را به میزان 7 متر بر مجذور ثانیه کاهش دهد . این ویژگی در آخرین لحظات یعنی قبل از اصابت گلوله دشمن بسیار مفید خواهد بود زیرا تانک با یک کاهش سرعت ناگهانی میتواند از اصابت گلوله دشمن بگریزد .
 
 
http://www.military-today.com/tanks/leclerc.jpg
 
 
تانک لکلرک در سال 1990 وارد خط تولید گردید اما خیلی دیر وارد ارتش فرانسه شد؛ در نتیجه نیروهای فرانسوی نتوانستند از این تانک در جنگ خلیج فارس استفاده کنند . طی درگیریهای کوزوو این تانک وارد عرصه نبرد گردید و 15 دستگاه از این تانک در راستای ماموریت صلح بانی نیروهای فرانسوی در کوزوو مستقر شد است.
بطور خلاصه میتوان لکلرک را آمیزه ای از تکنولوژی ، قدرت و سرعت نامید .


مشخصات:
خدمه: 3نفر
وزن تانک: 56 تن
طول بدنه تانک: 6.9 متر
عرض تانک : 3.71 متر
ارتفاع تانک از سطح زمین : 2.53 متر
جنگ افزارهای موجود روی تانک :
یک توپ 120 میلیمتری بدون خان + یک مسلسل 12.7 میلیمتری موازی با توپ+ یک مسلسل با کالیبر7.62 نصب شده روی برجک
ظرفیت گلوله :
آماده شلیک 32 گلوله
ذخیره شده : 18 گلوله
نواخت گلوله توپ در دقیقه : 12 گلوله دردقیقه.
مادون قرمز : دارد
قابلیت شلیک در حرکت : دارد
موتور : SACM V8X دیزلی با 1500 اسب بخار قدرت.
حداکثر سرعت جاده ای :70 کیلومتر بر ساعت.
حداکثر سرعت غیرجاده ای :50 کیلومتر بر ساعت.
حداکثر برد عملیاتی :550الی 650 کیلومتر
عمق شناوری پایاب : بالوله هواکش 4 متر - بدون لوله هواکش : 1 متر

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad



خودرو رزمی شوالیه سیاه توسط شرکت BAE Systems طراحی و ساخته شد .این طرح حاصل سال ها تحقیق متخصصین این شرکت بر روی توسعه سیستم های رزمی هوشمند و کنترل از راه دور است.سیستم هایی که این امکان را دارند تا در صورت نبود اپراتور همچنان به عملیات خود ادامه بدهند.شوالیه سیاه نیز یکی از این طرح هاست که کاملترین تکنولوژی رباتیک در آن به کار برده شده.این خودرو رزمی هم اکنون مورد ازمایش وارزیابی ارتش ایالات متحده امریکا قرار دارد.شوالیه سیاه به منظور عملیات در مناطق پر خطر و کشف کمین ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.



این خودرو از یک واحد فرماندهی مستقر در خودرو رزمی پیاده نظام Bradley هدایت و کنترل میشود.اپراتور به خوبی میتواند به تسلیحات شوالیه سیاه کنترل داشته باشد واز موقیعت آن به درستی با خبر گردد و تمامی اطلاعات رزمی را از آن دریافت کند همان گونه که فرمانده تانک از چنین امکانی برخوردار است.این خودرو رزمی از تحرک بالایی برخوردار است و علاوه بر اینها سیستم های بسیار پیشرفته و به روزی دارد از جمله : رادار لیزری (LADAR) که 4 واحد در قسمت جلویی برجک نصب شده این سیستم پویش دقیق و تصویر سازی سه بعدی را از محیط اطراف ارائه میدهد ، سیستم تصویر ساز حرارتی ، سیستم دید در شب ، موقیعت یاب جهانی (GPS) و سنسورهای حرکتی متعدد. با وجود این سیستم ها این خودرو امکان عملیات در شب و روز و در هر شرایط آب و هوایی را دارد.


سیستم جهت یاب شوالیه سیاه به آن امکان میدهد تا مسیر دقیق را دنبال کرده و با استفاده از رادار لیزی موانع را شناسایی و از آن ها عبور کند.این خودروها توانایی شبکه شدن با هم و برنامه ریزی برای طی یک مسیر مشخص را دارند.شوالیه سیاه مجهز به یک قبضه توپ 25 میلیمتری و همچنین یک قبضه تیربار 7.62 میلیمتری هم راستا با آن است. شوالیه سیاه دارای پیشرانه دیزلی 300 اسب بخاری ساخت کاترپیلار است که حداکثر سرعت 77 کیلومتر را برای ان فراهم میکند همچنین امکان حمل آن با هواپیماهای ترابری نظامی از جمله C130 وجود دارد.



ویژگی ها :
کشور سازنده : ایالات متحده امریکا
شرکت سازنده : BAE Systems
طول : 4.98 متر
عرض : 2.44متر
ارتفاع : 2 متر
تسلیحات :
یک قبضه توپ 25 میلیمتری وهمچنین یک قبضه تیربار 7.62 میلیمتری هم راستا با آن
پیشرانه : دیزل 300 اسب بخار ساخت کاترپیلار
حداکثر سرعت : 77 کیلومتر در ساعت

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad

شنایی با 5 غول زرهی ناشناخته جهان

از اواخر جنگ جهانی اول تا به امروز "تانک" به جزء جدایی ناپذیری از اکثر ارتشهای جهان تبدیل شده است. نام هایی همچون: شرمن، تایگر، تی 34، چلنجر، تی 90 ،مرکاوا و آبرامز از جمله معروفترین نام ها در جهان تانک از گذشته تا به امروز به حساب می آیند که در نبردهای گوناگونی شرکت داشته و توانسته اند نتایج قابل قبولی را رقم بزنند.

به صورت سنتی و شبیه به بسیاری دیگر از شاخه های علوم نظامی، تانک سازی به عنوان علمی پیشرفته به حساب می آید که در اختیار تعداد کمی از کشور ها می باشد.

اما در سالهای اخیر بسیاری از کشورهای جهان با درک اهمیت مسئله ای به نام داشتن صنعت دفاعی بومی و از جمله توانایی ساخت وسیله ای به اسم تانک، به دنبال ساخت این خودروی رزمی با توان داخلی خود رفتند. در این مطلب به معرفی تعدادی از تانکهای ساخته شده جدید در دنیا می پردازیم که برای بسیاری از مخاطبان آشنا نباشد.

تایپ 10

کشور ژاپن به عنوان یک اقلیم جزیره ای در شرق دور مکانی است که آنچنان برای نبردهای زرهی ایده آل به شمار نمی آید. با نگاهی گذرا به تاریخ جنگ دوم جهانی نیز متوجه خواهید شد که ژاپن به نوعی تنها کشور درگیر در جنگ بود که توان زرهی آنچنانی در اختیار نداشته و توان آن در این بخش به تعدادی از تانکهای سبک آبی و خاکی محدود بود.

اما با آغاز جنگ سرد و حضور ژاپن در اردوگاه غرب و رو به رو بودن با همسایگانی به مانند چین، شوروی سابق و کره شمالی که همه آنها به توان زرهی به عنوان یک عامل برتری می نگریستند ژاپنی ها نیز به دنبال طراحی و ساخت تانک رفتند. امروزه ژاپنی ها در حال آماده شدن برای پذیرش جدیدترین تانک خود یعنی مدل " تایپ 10 " هستند.

این تانک با وزنی در حدود 44 تن، به نوعی یکی از سبک ترین تانکهای رزمی جهان به حساب می آید. صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن به عنوان پیمانکار اصلی این طرح وظیفه طراحی و ساخت این تانک را بر عهده دارد. این تانک از برجکی شیب دار شبیه به تانک لئوپارد آلمان استفاده می کند که حفاظت خوبی را برای آن در برابر سلاح های ضد تانک فراهم می آورد.

در بخش زره ژاپنی ها با توجه به نیاز خود برای کاهش وزن به سمت استفاده از زره های کامپوزیت و همچنین ترکیبات نانو فولادی رفتند که به این تانک کمک کرده است تا وزن خود را در حد قابل قبولی پایین نگاه دارد. این تانک با استفاده از یک موتور دیزل 8 سیلندر به قدرت 1200 اسب بخار می تواند به سرعتی در حدود 70 کیلومتر دست پیدا کند که این مسئله "تایپ 10" را به عنوان یکی از سریعترین تانکهای جهان معرفی می کند.

در بحث سلاح، ژاپنی ها ترجیح دادند که به صورت تحت لیسانس توپ بدون خان 120 میلی متری L44 ساخت شرکت راین متال آلمان را تولید کنند. البته این تانک می تواند از گونه های لوله بلندتر این توپ مثل سری L55 نیز استفاده کند.سلاح ثانویه این تانک نیز یک قبضه تیربار سنگین 12.7 میلی متری و یک تیربار 7.62 میلی متری است.

این تانک دارای 3 نفر خدمه است که به این ترتیب باید گفت که ژاپنی ها بایستی تغییراتی را بر روی توپ آلمانی انجام داده باشند تا بتوانند عمل گلوله گذاری را به صورت خودکار انجام داده و یک نفر از خدمه را کاهش دهند.

تایپ 10 با طول 7متر، ارتفاع 2.3 متر و عرض 3.24 متر تانکی تقریبا کوچک به حساب می آید. تاکنون چیزی در حدود 13 دستگاه از این تانک ساخته شده است و قرار است تا 68 دستگاه دیگر از آن نیز تا سال 2015 به نیروی زمینی ژاپن تحویل شود.

تایپ 99

کشور چین به صورت سنتی به مانند شوروی سابق اهمیت خاصی را برای نیروی زرهی خود قائل بود و همیشه سعی داشت که با داشتن یک ناوگان زرهی عظیم از عملیات نیروی پیاده خود حمایت کند. در سالهای پس از جنگ سرد کارشناسان شاهد تغییر اساسی طراحی تانکهای چینی بودند.

در این سالها طراحان چینی با الگو گیری از تانکهای غربی به طرف طراحی تانکهای سنگین تر با سامانه های پیشرفته الکترونیکی و همچنین زره های کامپوزیتی رفتند. آخرین تانک چینی که به نوعی نشان گر پیشرفت مناسب چین در این بخش است، تانک میدان نبرد " تایپ 99 " به حساب می آید. این تانک پیشرفته ترین تانک عملیاتی در نیروی زمینی ارتش چین بوده و قیمت هر دستگاه آن در حدود 2.5 میلیون دلار است. همین مسئله باعث شده است تا به امروز تنها 200 دستگاه از این تانک تولید شود.

در نگاه اول به این تانک متوجه به شباهت جالب بین آن در بخش زره جلوی برجک تانک و لئوپارد 2 آلمان می شوید. به نظر می رسد که زره های شیب دار به عنوان یک زره قابل اطمینان در نقاط مختلف دنیا در حال استفاده است. بنا بر اطلاعات موجود این زره با استفاده از مواد کامپوزیتی ساخته شده است.

در بخش تسلیحات این تانک از یک توپ روسی بدون خان 125 میلی متری استفاده می کند که توانایی شلیک گلوله های اورانیوم ضعیف شده و همچنین موشک های ضد تانک هدایت لیزری لوله پرتاب را نیز دارا است. یک تیربار سنگین 12.7 میلی متری به همراه یک تیربار 7.62 میلی متری تسلیحات ثانویه این تانک را تشکیل می دهند. همچنین در این تانک از دو پرتاب گر نارنجک دود زای 5 تایی نیز استفاده می شود.

همچنین بر روی برجک تانک سامانه هشدار دهنده قفل لیزری به منظور مقابله با تهدیدات هدایت شونده ضد تانک نصب شده است. این تانک از یک موتور دیزل به قدرت 1500 اسب بخار بهره می برد که سرعتی در حدود 65 کیلومتر در ساعت بر روی سطوح ناهموار و همچنین 80 کیلومتر در ساعت برای سطوح صاف و جاده ای را برای این تانک فراهم می کند.

این تانک با وزنی در حدود 58 تن بردی در حدود 600 کیلومتر دارد. طول تایپ 99 ، 11 متر، عرض آن 3.5 متر و ارتفاع آن 2.37 متر است.

ال خلید

کشور پاکستان در اواخر دهه 80 میلادی دست به یک آزمایش اتمی زد و از آن تاریخ به بعد با یک تحریم سنگین تسلیحاتی از سوی اکثر کشورهای غربی که تا آن زمان تامین کننده نیازهای اصلی تسلیحاتی پاکستان بود رو به رو شد. در همان دوران چین به عنوان متحدی جدید به پاکستان روی خوش نشان داد.

دو کشور پاکستان و چین در پروژه های گوناگون نظامی مشترک با یکدیگر همکاری داشتند که یکی از آنها پروژه تانک "الخلید" است. به جرات می توان این تانک را یک معجون واقعی از طراحی و قطعات بسیاری از مکاتب طراحی تانک در جهان امروز دانست.

"الخلید" با وزنی در حدود 48 تن، خدمه 3 نفره و یک توپ بدون خان 125 میلی متری به تانکهای روسی شبیه و به خاطر سیستم های پیشرانه آلمانی، نوع طراحی زره جلوی تانک و بعضی از سیستم های الکترونیکی داخل تانک که از بازار سیاه محصولات غربی تهیه و در چین کپی شده است به تانکهای غربی شبیه است.

این پروژه در چین با نام تانک " تایپ-90 II ام " شناخته می شود و که به عنوان گونه ای از تانک " تایپ 90 " در چین ساخته شده است و به کشورهای گوناگون صادر شده است. این مدل خاص مورد توافق دو طرف قرار گرفته و با سرمایه گذاری 20 میلیون دلاری از طرف پاکستان تقویت شد. در ابتدا دو طرف قصد داشتند تا از موتوری بر پایه نمونه های آلمانی استفاده کنند که دارای قدرت مناسب برای این تانک نبود.

سیستم پیشران مورد استفاده فعلی در این تانک یک موتور 6 سلیندر با قدرت 1200 اسب بخار ساخت اوکراین است که البته با توجه به نیازهای ویژه پاکستان برای محیط گرم و خشک ارتقاء یافته است. در عین حال باید گفت که در همین موتور شرقی از قطعات فرانسوی که در موتور تانک "لکرلک" مورد استفاده است، بهره گرفته می شود.

این قدرت بالا به همراه وزن کم این تانک که در 48 تن است به این تانک کمک کرده است تا به سرعتی در حدود 72 کیلومتر در ساعت و همچنین برد 500 کیلومتری برسد. در بخش حفاظت تانک مذکور از زره های واکنش انفجاری ساخت پاکستان بهره می برد.

در بخش سیستم های الکترونیکی مثل هشداردهنده های قفل لیزری پاکستانی ها از توان بومی خود در شرکتی به اسم " Al Technique Corporation " که در بخش لیزر در پاکستان فعال است استفاده کردند. سامانه های ساخت شده برای این تانک می تواند به صورت 360 درجه اطراف تانک را پوشش داده و در زمینه تهدیدات هوایی نیز تا زاویه 90 درجه بالای تانک را نیز پوشش می دهد.

پاکستانی ها در بخش مهمات نیز از یک حالت ترکیبی بهره بردند. این تانک به غیر از مهمات معمولا شدید الانفجار و ضد زره می تواند موشک های هدایت لیزری مخصوص پرتاب از لوله تانک ساخت اوکراین و روسیه و همچنین مهمات اورانیوم ضعیف شده ساخت پاکستان را نیز شلیک کند.

از این تانک با ابعاد طول 10 متر، عرض 3.5 و ارتقاع 2.4 متر تاکنون 220 عدد به ارتش پاکستان تحویل شده است.

CV120

تانک مورد نظر به تولید انبوه نرسیده است اما به دلیل جالب بودن طراحی و تفاوت های آشکار آن با سایر نمونه های موجود به معرفی آن اقدام می کنیم. یکی از مشکلات اصلی تانکها که انتقال آنها را از طریق هوایی مشکل کرده است بحث وزن و ابعاد بالای این ماشین های غول پیکر زرهی است.

 داشتن زره پوشی با قدرت بالا به همراه وزن سبک یکی از بحثهایی است که خصوصا در سالهای اخیر ذهن بسیاری از فرماندهان نظامی در سرتاسر دنیا را به خود مشغول کرده است.

در کشور سوئد طراحان بر پایه نفربر زرهی سری " CV-90 " یک گونه تانک سبک را طراحی کردند. در این تانک سبک از یک توپ 120 میلی متری با نواخت تیر 14 گلوله در دقیقه استفاده شده است که توانایی شلیک انواع مهمات ضد زره و شدید الانفجار را دارد  که قدرت آتشی برابر با یک تانک سنگین را به این زره پوش سبک سوئدی می بخشد.

در کنار این توپ یک مسلسل 7.62 میلی متری نیز بر روی این تانک نصب شده است. البته یک نکته در مورد این گونه از تانکها مشخص است و آن هم بحث حفاظت این تانکها در برابر تهدیدات ضد زره موجود است. مشخص است که به صورت سنتی زره تانکها مهمترین حفاظ آنها در برابر تهدیدات است که البته باعث افزایش وزن آنها نیز می شود.

 اما در این تانک سوئدی بحث حفاظت به دو شکل جدید تعریف شده است. اولا با به کارگیری سیستم های پیشرفته دیده بانی و مدیریت میدان نبرد این تانک به سمت نقش یک شکارچی تانکهای حریف در عملیاتهای کمین و غافلگیری رفته است که خود به خود احتمال شناسایی شدن آن را کاهش می دهد و ثانیا سیستم های حفاظتی هوشمندی نیز برای این تانک سبک در نظر گرفته شده است.

سیستم های هشدار دهنده قفل لیزری، راداری برای هشدار در مورد نزدیک شدن انواع مهمات ضد تانک در زوایای مختلف و همچنین نمونه ای از برجک و بدنه رادارگریز که علاوه بر کاهش سیگنال های حرارتی و راداری که احتمال شناسایی راداری را کاهش می دهند احتمال شناسایی بصری را نیز کاهش می دهند.عمده این تجهیزات توسط صنایع داخلی در کشور سوئد طراحی و ساخته شده اند.

این تانک از یک موتور به قدرت 612 اسب بخار استفاده می کند که بردی در حدود 600 کیلومتر و سرعتی در حدود 70 کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم می کند.

این تانک با 4 نفر خدمه و وزن 30 تن و ارتفاع تنها 2.8 متر یک گزینه ایده آل برای کشورهایی است که نیاز به حمل قوای زرهی در کمترین زمان ممکن از طریق هوا را دارند. البته این نکته را نباید فراموش کرد که این گونه از تانکها در ابتدای راه هستند و هنوز نتوانستند اعتماد فرماندهان نظامی را به معنای واقعی کلمه جلب کنند.

K2 یوزپلنگ سیاه

کشور کره جنوبی به خاطر داشتن سابقه درگیری با همسایه شمالی خود و نزدیکی با غول های زرهی همچون روسیه و چین در سالهای اخیر دست به تلاش گسترده ای برای طراحی و ساخت یک تانک پیشرفته بومی کرده است. این کشور در گام اول اقدام به تولید تحت لیسانس تانک آبرامز آمریکا با نام K-1 در داخل کشور خود کرد. اما از میانه های دهه 1990 میلادی مسئولان نظامی کره جنوبی احساس کردند که فضای نبرد قرن بیست و یکم به تانکی پیشرفته تر نیاز دارد.

به همین دلیل پروژه ای با عنوان K-2 ملقب به " یوزپلنگ سیاه " برای ساخت یک تانک پیشرفته در داخل کره جنوبی آغاز شد. شرکت هیوندای به عنوان پیمانکار اصلی این تانک انتخاب شده است. در نگاه اول به نمونه های تولیدی این تانک به راحتی می توانید به تغییرات ایجاد شده در بخش برجک به نسبت تانکهای سری K1 پی ببرید. این تانک با طول 10 متر، ارتفاع 2.4 متر و عرض 3.6 متر طراحی شده است.

این تانک از یک توپ 120 میلی متری بدون خان ساخت شرکت راین متال آلمان که به صورت تحت لیسانس در کره تولید می شود استفاده می کند. در کیفیت این توپ آلمانی همین بس که حتی آمریکایی ها نیز این توپ را به صورت تحت لیسانس تولید کرده و بر روی تانکهای آبرامز نصب می کنند.

 کره جنوبی در بخش مهمات به توان داخلی تکیه کرده و انواع مهمات ضد زره بدون مواد منفجره با نفوذگر انرژی جنبشی و همچنین موشکهای هدایت شونده مخصوص پرتاب از لوله توپ تانک را در داخل تولید کرده و در تانکهای خود مورد استفاده قرار می دهد. یک تیربار سنگین 12.7 میلی متری به همراه یک تیربار 7.62 میلی متری از دیگر تسلیحات این تانک به شمار می آیند.

البته مدل کره ای با مدل اصلی آلمانی تفاوتی دارد و آن هم بحث اضافه کردن سیستم گلوله گذار خودکار است که باعث شده است تا خدمه تانک به 3 نفر محدود شود.

سامانه های هدفگیری و کنترل – فرماندهی K-2 نیز به صورت بومی در کره طراحی شده اند و به این تانک این امکان را می دهند تا فاصله ای نزدیک به 10 کیلومتر به تعقیب و شناسایی اهداف اقدام کنند. تانک مورد نظر از یک زره کامپوزتی ترکیبی به همراه سامانه های هشدار دهنده و اقدامات متقابل بر علیه تهدیدات ضد زره هدایت شونده بهره می برد.

در بحث پیشران شرکت کره ای با نام " Doosan " بر پایه طرحی آلمانی موتوری با توان 1500 اسب بخار را برای این تانک آماده کرده است که البته مشکلات در همین بخش باعث تاخیر در برنامه تانک مذکور شده است. این موتور می تواند سرعتی بین 50 تا 70 کیلومتر بر ساعت و برد عملیاتی در حدود 400 کیلومتر را برای این تانک 55 تنی فراهم کند. 

نکته جالب در مورد این تانک این است که هر دستگاه از این تانک هزینه ای بالغ بر 8.5 میلیون دلار دارد و آن را تبدیل به دومین تانک گران جهان کرده است. در حال حاضر در حدود 3 پیش نمونه از این تانک ساخته شده است و قرار است تا تولید انبوه آن از سال 2013 آغاز شود.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad

 

تانک لئوپارد اولین بار در سال 1963  توسط آلمان غربی تولید گردید . بیش از 6000   دستگاه  از این تانک تولید گردید و به کشورهای عضو پیمان ناتو  تحویل گردید.
تانک لئوپارد در دهه های  60  و 70  به یکی از تانک های موفق تبدیل شد . جنگ افزار اصلی  تانک یک توپ  105  میلیمتری بود و علاوه بر آن دو مسلسل MG-3 کالیبر  mm62/7   یکی به صورت موازی با توپ  و دیگری بر روی بر جک نصب گردیده بود.  این تانک هنوز  در ارتش بعضی از کشورها در حال خدمت می باشد .

در اواخر دهه ی  70  میلادی با آشکار شدن ضعف تانک های غربی مقابل تانک های  قدرتمند کشورهای پیمان ورشو که به تانک های  T 72   و  T 64   مجهز بودند . طراحی یک تانک جدید و قدرتمند تر  در آلمان غربی  شروع شد . تولید تانک جدید که لئوپارد  2  نام داشت . در سال  1979  آغاز شد. تانک لئوپارد2 از لحاظ مشخصات فیزیکی بزرگتر از لئوپارد 1  و از لحاظ سیستم کنترل و ناوبری  با آن بسیار متفاوت است .
بدنه ی  تانک از سه بخش تشکیل شده ؛    
  1- اتاقک راننده که در بخش جلو  قرار دارد
  2- بخش فرماندهی و کنترل که در وسط بدنه  قرار دارد .
  3- بخش موتور که در انتهای بدنه قرار دارد .

اتاقک راننده به سه عدد پریسکوپ مجهز است و سمت چپ  راننده فضای ذخیره سازی  مهمات است. یک دوربین نیز در انتهای تانک  نصب شده که تصاویر را بر روی یک نمایشگر تلویزیونی در اختیار راننده قرار می دهد تا بتواند در جهت عکس حرکت کند. برجک نیز در وسط تانک قرار دارد . نسل سوم  زره های مرکب بر روی تانک  نصب گردیده و زره های قسمت کنار و جلو که در معرض آتش دشمن قرار دارد به کمک قطعاتی تقویت گردیده .
این زره ها در نقش عایق های صوتی و حرارتی نیز برای  تانک عمل می نماید . پریسکوپ های  تانک قابلیت o360   گردش و امکانات  دید در شب دارد . جایگاه  توپچی  به یک مسافت باب لیزری  و آشکارساز مادون قرمز  و هدف یاب  حرارتی است. که از آنها برای ماموریت های ضد بالگرد نیز می توان اشاره کرد.
اتاقک خدمه به آشکار ساز انفجار و سیستم اطفاء حریق مجهز است. همچنین یک دیواره ضد حریق قسمت موتور را طوری از اتاقک جدا کرده تا در صورت انفجار یا آتش سوزی  موتور به خدمه آسیبی نرسد. سیستم تهویه مطبوع تانک  فضای مناسبی را برای  فعالیت خدمه مهیا کرده است.

تانک به سیستم ناوبری دوگانه ی  مکان یاب جهانی GPS  و ناوبری  خودکار مجهز است . سلاح اصلی تانک یک توپ  mm  120  بدون خان  L 44   است که در مدل A6   با یک توپ  mm  120  با نام  L 55  با طول  لوله ی بلندتر  تعویض گردیده . طول بلندتر لوله باعث  افزایش سرعت و قدرت نفوذ  گلوله شده است. این توپ  به سیستم فشنگ پران اتوماتیک مجهز است. قابل ذکر است که تانک معروف  M1A2  (آبرامز)  ایالات متحده  دقیقاً  از همین توپ استفاده می نماید و این توپ  در آمریکا تحت لیسانس آلمان تولید می شود. قدرت فوق العاده ی  توپ ، توان درگیری تانک با اهداف  پروازی  کم ارتفاع را به آن داده است و به این منظور از گلوله های ویژه ای که توسط ایالات متحده طراحی  گردیده استفاده  می نماید .



موتور دیزل MTUMB873   با توان  1500  اسب و یا  MTUMB883   با توان  1650  اسب قابلیت حرکت با سرعت  72  کیلومتر  بر ساعت را به تانک می دهد .
تانک لئوپارد  2  گونه های مختلفی دارد. مدل های A4 الی A1  بسیار به هم شبیه هستند ولی گونه های  A5  و  A6  با بقیه  متفاوتند. زره مدل  A5  مستحکم تر است و مدل  A6   که جدیدترین و پیشرفته ترین مدل می باشد . سیستم های حفاظت ضد مین، موتور کمکی و کنترل آتش دستلیک پیشرفته تری  مجهز است. تاکنون 3200  دستگاه  از این تانک تولید گردیده  و در اختیار ارتش  کشورهای اتریش ، دانمارک ، هلند ، نروژ ، سویس، سوئد و اسپانیا  قرار داده شده. مدل دیگری از تانک لئوپارد مدل  S  می باشد که در سال  2002  به ارتش سوئد تحویل گردید. این تانک به سیستم فرماندهی کنترل و یک زره  غیر عامل جدید مجهز می باشد.   تانک مدرنیزه شده ی لئوپارد یکی از  بهترین و پیشرفته ترین تانک های جهان از  لحاظ تحرک قدرت آتش و سیستم  دفاعی  می باشد. شاید تنها مشکل آن وزن  62  تنی آن است که حمل و نقل و نگهداری آن را مشکل می سازد ولی  این وزن  تاثیری بر قدرت  تحرک و مانورپذیری آن  نگذاشته .
در سال  1998  تانک لئوپارد  2  مدل A5  توسط  مجری معتبر  military ordanance   به عنوان بهترین تانک رزمی  جهان  انتخاب گردید.  لازم به ذکر است که تانک  آبرامز امریکا  در رده ی  دوم و تانک  T90  روسها در رده هفتم قرار گرفت .

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad

موشك كروز otomat توسط كشورهای ایتالیا و فرانسه طراحی و ساخته شد.طراحی این موشك در سال 1969 شروع شدكار طراحی این موشك توسط دو شركت ایتالیاییOtobreda(now MBDA Missile Systems) و شركت فرانسوی Matra(now MBDA Missile Systems) انجام شد.
اولین نمونه از این موشك در سال 1972 ساخته و با نام تیسیو در نیروی دریایی ایتالیا بكار گرفته شد.
اوتومات 1 در سال 1976 وارد سرویس شد.اتومات 1 از بدنه ای استوانه ای شكل و چهار بال مثلثی شكل بر روی ان و چهار باله كوچك در پشت بهره میبرد.این موشك طولی برابر 4.46 متر و قطری 0.46 متری را دارست و وزن پرتاب این موشك 770 كیلوگرم استموتور توربو جت این موشك از سوخت جامد استفاده میكند كه توانایی حمل كلاهكی ضد زره به وزن 210 كیلوگرم را درمسیر 60 كیلومتری به ان میبخشد.
طراحی نسخه بهبود یافته به نام اوتومات 2 كه بردی برابر با 180 كیلومتر داشت در سال 1980 شروع شد.تمامی وسایل از قیبل سیستم الكترونیكی ,سیستم اقدام متقابل,سوخت, سیستم جی پی اس,پردازش گر پرتاب از ساحل و سیستم های كنترل دیجیتالی تمام تعویض و به روز گشت.
طراحی اتومات 3 در سال 1994 اغاز گشت و شامل بهبودی سیستم های جستجوگر اینفرارد و سیستم پرواز خودكار بود.نسخه ایتالیایی با نام تیسیو 3 بردی برابر با 300 كیلومتر را دارست و در مرحله پایانی به سرعتی برابر با 0.96 ماخ دست پیدا میكند.بعد از موشك تیسیو 3 وزارت دفاع ایتالیا درسال 2001 طراحی موشك NGASM را شروع كرد.
موشك NGASM طولی برابر 5.6 متر و قطری برابر 0.46 و وزن پرتابی برابر 800 كیلومتر داراست.
سیستم هدایت خودكار پرواز و سیستم ناوبری همگی به روز شدند و رادار این موشك در فاز نهایی از جستجوگر اینفرارد سود میبرد كه توانایی هدایت دقیق را به این موشك میبخشد.نیروی محرك این موشك توسط یك موتور توربو جت تامین میشود كه به این موشك توانایی حمل 160 كیلوگرم كلاهك ضدزره را به فاصله 200 تا 250 كیلومتر میدهد.این موشك در سال 2014 وارد سرویس میشود.
موشك های سری اتومات به كشورهای بنگلادش,مصر,عراق,كنیا,لیبی,مالزیا,مراكش,نیجریه,پرو,عربستان سعودی و ونزویلا صادر شده است و این موشك شالوده اصلی كشورهای ایتالیا و فرانسه را تشكیل میدهد.

موشک ضد کشتی اتومات دارای حداکثر برد 180 کیلومتر است و با استفاده از لیتک دیتای TG-2 و از طریق رادار جست جوی یک فروند بالگرد قابلیت تصحیح مسیر خود را دارا میباشد. نمونه پدافند ساحلی این موشک 300 کیلومتر برد دارد که اگر در امتداد خط ساحلی ایستگاه های راط وجود داشته باشد. موشک در طول مسیر قابلیت ارتقای مسیر خود و تصحیح خطا احتمالی را خواهد داشت. موشک دارای کلاهک ضد زره نافذ است که شامل یک خرج انفجاری . یک خرج آتشزاست که قابلیت نفوذ تا 44 میلمتررا دارد. کلاهک در این مرحله با یک ماسوره تاخیری منفجر میشود که یک موج انفجار جهت دار به سمت پایین را ایجاد کند. همچنین یک ماسوره انفجاری خود کار برای هنگام عبور از بالای هدف در این موشک تعبیه شده است . این موشک در جعبه های فایبر گلاس نگهداری میشود که میتوان تا یک سال بدون محافظت در این جعبه ها بماند . برای اجرای فرمان اتش سیستم پرتاب اطلاعات هدف مورد نظر را برای سامانه هدایت کننده موشک انالیز و دریافت میکنند سپس بعد ازپردازش اقدام به پرتاب مینمایند.البته این عمل میتواند 30 ثانیه بعد از اینکه سنسور ها هدف را شناسایی و اطلاعات را پردازش نمودند به طول بیانجامد. بعد از پرتاب موشک میتواند با یک زوایه 20 درجه حرکت کند. تجهیزات پرتاب میتوانند موشک را در حالی که سعی در فرار از یک فشار را دارند پرتاب کنند. موشک تا ارتفاع 80 متر اوج گرفته و سپس تا ارتفاع 20 متر پایین میاید تا به هدف برسد. کنترل حرکت و ارتفاع در کنترل یک INS و یک رادار ارتفاع سنج قراردارد. رادار جستجوگر دو محوره این موشک محصول شرکت تامسون است.در زمانی که به 12 کیلومتری هدف رسید توسط یک زمان سنج بوسیله سامانه جستوجو گر فعال میشود. این جستجو گر 20 درجه در جلو و پشت دماغه را بررسی میکند تا برروی هدف قفل شود. این عمل در 5 کیلومتری هدف رخ میدهد و در این لحظه موشک اوج میگیرد تا به حداکثر ارتفاع در این مرحله برسد که 175 متر ارتفاع در 1.8 کیلومتری هدف است و سپس برروی عرشه فرود خواهد امد. در صورت مواجهه با هرگونه امواج اضافی با هرگونه پارازیت و نتواند بصورت شفاف هدف را جستجو کند یا به یک برد ثابت دست یابد اقدام به اوج گیری در 7 کیلومتری هدف مینماید تا ار تفاع 175 متری صعود کرده و به تدریج از ارتفاع کم میکند تا با اطمینان بیشتری به هدف برسد.
وزن موشک :770 کیلوگرم – وزن کلاهک : 220 کیلوگرم . طول : 4.46 متر . برد 60 کیلومتر


از جمله مخوف ترین مشوكهای ضد كشتی كه در طول هشت سال جنگ تحریمی از سوی عراقیها علیه نیروهای جان بر كف ایران استفاده میشد همین موشک بود.
كم كم و پس از گذشت سالیان است كه واقعا متوجه كمكهای نظامی كشورهای دنیا به عراق میشویم.


Country: Italy
Alternate Name: Teseo
Class: SLCM
Target: Ship
Length: 4.46 m
Diameter: 0.46 m
Launch Weight: 770.00 kg
Payload: 210 kg HE, SAP (Mk 1/2); 160 kg HE, SAP (Mk 3/NGASM)
Propulsion: Turbojet
Range: 60.00 km
Guidance: INS, datalink, active radar (Mk 1/2); INS, GPS, active radar, IIR (Mk 3/NGASM)
Status: Operational
In Service: 1976-Present
Exported: Bangladesh, Egypt, Iraq, Kenya, Libya, Malaysia, Morocco, Nigeria, Peru, Saudia Arabia, and Venezuela

 


خصوصیات :
عملكرد:موشک کروز ضد کشتی
سازنده:Otobreda ایتالیا و Matra فرانسه
كشور سازنده: ایتالیا و فرانسه
پیشرانه: موتور توربو جت با سوخت جامد
طول:4.46 متر
قطر:0.46 متر
برد:otomat 1 برد 60 كیلومتریotomat 2/برد 180 كیلومترotomat 3/ برد 300 كیلومتری/ NGASM برد 200 تا 250 كیلومتری
سیستم هدایت:INS, datalink, active radar (Mk 1/2); INS, GPS, active radar, IIR (Mk 3/NGASM)
سرعت: 0.96 ماخ
كلاهك: 210 كیلومتر در otomat 1,2/برد 160 كیلومتری otomat 3/NGASM
صادر شده به : بنگلادش,مصر,عراق,كنیا,لیبی,مالزیا,مراكش,نیجریه,پرو,عربستان سعودی و ونزویلا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 11 مهر 1394
نویسنده : mohammad
 
تاريخ : یکشنبه هفتم آبان ۱۳۹۱
Datei:9P120 Temp-s.jpg
توسعه موشک های بالستیک میان برد با سوخت جامد از سال 1959 در اتحاد جماهیر شوروی آغاز گردید . این سری از موشک ها با نام 9k71 "Temp" (tempo) طبقه بندی گردید . تجهیزات پرتاب Temp توسط کارخانه Barikadi تولید گردید و خودرو آن توسط کارخانه خودرو سازی Minsk ساخته شد . برای پرتاب این موشک زمانی بین 20 الی 30 دقیقه مورد نیاز بود . این موشک توانایی حمل کلاهک هسته ای ( 300 کیلوتنی ) ، کلاهک شیمیایی و خوشه ای را دارا بود . تست های اولیه این موشک در سال 1961 آغاز شد . در مجموع این موشک 6 بار پرتاب گردید . بعد از انالیز نتایج تست اولیه این موشک برد نهایی آن 425 کیلومتر اعلام شد . به علاوه این موشک دارای یک خطای 40 کیلومتری بود که به دلایل فنی به وجود آمده بود . در سال 1962 برد آن به 460 کیلومتر افزایش پیدا کرد .
مرحله دوم تست این موشک در سال 1962 آغاز شد و در سال 1963 تمامی تست های این موشک متوقف و پروژه تا زمان مقرر کنسل گردید . اگرچه پرژه Temp کنسل شد اما تکنولوژی مورد استفاده در آن در سری موشک های بعدی مورد استفاده قرار گرفت .
توسعه موشک بالستیک میانبرد به نام Temp-S از سال 1962 آغاز گردید . این موشک در نام گذاری ناتو به نام SS-22 "Scaleboard" خوانده میشد اما در نسل های بعدی این موشک آن را
"SS-12M "Scaleboard-B نام گذاری کردند . Temp-S از یک رادار داخلی برای هدایت خود استفاده می کرد . و قابلیت حمل کلاهک های هسته ای و شیمیایی را داشت .
9P120 تجهیزات پرتابی بود که توسط شرکت Barikadi ساخته شده بود و بر روی خودروی MAZ-543A ساخته شده توسط شرکت Minskنصب گردید . این خودرو دارای یک موتوردیزلی D12A-525A بود و تونایی حمل 520 لیتر سوخت را داشت .
اولین پرتاب OTR-22 در 14مارس 1964 انجام گردید که در آن برد این موشک 580 کیلومتر ثبت شد .
Temp-s تا 18 ژوئیه 1964 5 یار پرتاب گردید که در نهایت توانست به بردی معادل 850 کیلومتر و خطای 3.5 کیلومتر دست پیدا کند . این نتایج برای اتحاد جماهیر شوروی مورد قبول وافع شد و در نتیجه این موشک در سال 1965 وارد خدمت در ارتش شوروی گردید . بعلاوه توسعه این موشک باعث ایجاد تولید موشک Temp-2S گردید که توسط خودرو MAZ3547A پرتاب می شد . این موشک " SS-16 "Sinnerنامیده شد .
در نوامبر 1987 راسای جمهور اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده امریکا قرار داد منع گسترش موشکهای بالستیک کوتاه برد و میان برد را امضا کردند . طبق این قرار داد موشک های بالستیک با برد 500 تا 5500 کیلومتر باید نابود می شد . بر اساس این قرار داد در سال 1990 اتحاد جماهیر شوروی کلیه موشک های OTR-22 و خودروهای پرتابگر آن را نابود ساخت .
مشخصات:
كشور: شوروی
نام ثبت شده : " OTR-22 "Temp-S
نام ثبت شده ناتو : "Scaleboard" SS-22
مدت خدمت : 1965 - 1990
جایگاه : متحرك
طول:11.49 متر
قطر:1.01 متر
وزن پرتاب:9300 كیلوگرم
سر جنگی: هسته ای , شیمیاایی
برد :900 كیلومتر
سیستم هدایت : رادار داخلی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
نویسنده : mohammad

صنعت، تجارت و فناوری

علمی

مهندسی برق، کامپیوتر و انفورماتیک

علوم انسانی

ریاضی

فیزیک

زیست‌شناسی

پژوهش‌های فضایی

علوم پزشکی

مهندسی مکانیک

دیگران

سینما

مُد

سیاست

رسانه‌ها

ادبیات

موسیقی

معماری

ورزش


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
نویسنده : mohammad
مشهورترین نوابغ ایرانی در دنیا

 

بر همگان واضح و روشن است که استعداد ایرانیان زبانزد جهانیان است و اندیشمندان ایرانی در زمینه های مطرح و مهارت های شاخص، هر زمانی که اراده کنند می توانند به راحتی در صحنه های جهانی پیشتاز باشند و با شهامتی هر چه تمامتر بر قله های افتخار بایستند.

در این رابطه ما نخبگان و بزرگان لایقی در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، سیاسی با تخصص های متعددی در رده های بالای سازمانها و کمپانی های کشورهای پیشرفته جهان داریم. نخبگانی که هر کدام به نوعی در شیوه زندگی اهالی سیاره زمین تاثیر داشته و دارند و هر کدام باعث ایجاد تغییراتی در زندگی مردم جهان شده اند. ولی متاسفانه از آنجا که فعالیت این اشخاص کمتر در جوامع داخل ایران مطرح شده، حتی ممکن است نام آنها را هم ندانیم، چه برسد به اطلاعات و تحولاتی که این عزیزان در عرصه ی علم و تکنولوژی و ... ایجاد کرده اند.


چندی از این افراد را به نقل از گروه پرشین استار با هم مرور میکنیم...


امید کردستانی
مدیر بازرگانی، سهامدار و معاون ارشد کمپانی "گوگل" (Google)



حسین اسلامبلچی
رئیس بزرگترین شرکت مخابرات در امریکا یعنی شرکت پر آوازه "AT&T"



انوشه انصاری
موسس و مدیر کمپانی بزرگ "Telecom Technologies" امریکا و اولین زن فضانورد ایرانی



فریار شیرزاد
معاون وزارت بازرگانی امریکا، مشاور رئیس جمهور و عضو شورای ملی امنیت ایالات متحده(دوره گذشته)



جمشید دلشاد
شهردار شهر بورلی هیلز آمریکا



علی دیزایی
از فرماندهان ارشد پلیس لندن (مشاور حقوقی انجمن افسران پلیس لندن)



امیر مجیدی مهر
معاون ارشد بخش رسانه های دیجیتال شرکت "Microsoft" (فرد سمت چپ تصویر)



پروفسور Caro Lucas
پدر رباتیک ایران



مینو اخترزند
مدیر راه آهن کشور سوئد



پروفسور توفیق موسیوند
مخترع نخستین قلب مصنوعی داخل بدن انسان



ماریا خرسند
رئیس کمپانی بزرگ سونی اریکسون سوئد



پروفسور لطفی علی‌عسکرزاده
استاد بازنشسته دانشگاه برکلی، واضح منطق و نظریه فازی، کامپیوتر هوشمند و بنیانگذار نسل سوم کامپیوتر در جهان!



مهندس ایمان ده بزرگی
برنده جایزه جوان ترین مهندس IT دنیا و نفر دوم المپیاد جهانی طراحی وب کانادا



پروفسور بیژن داوری
معاون ارشد کمپانی "آی بی ام" (IBM) بزرگترین کمپانی سخت افزار در جهان



فرزاد ناظمی
مدیر فنی کمپانی "یاهو" (Yahoo)



پیر امیدیار
بنیانگذار تجارت الکترونیکی در جهان و صاحب و مدیر کمپانی عظیم "ای‌ بی" (e-bay)



سینا تمدن
معاون ارشد شرکت "اپل" (Apple)



پروفسور مجید سمیعی
جراح برجسته و متخصص بیماریهای مغز و اعصاب مقیم آلمان و رئیس افتخاری اتحادیه جهانی جراحان مغز و اعصاب



قاسم اسرار
عضو هیئت مدیره ایستگاه فضایی ناسا



آزاده تبازاده
دانشمند ایستگاه فضایی ناسا



کریستینا امان پور
مدیر شبکه خبری "سی ان ان" (CNN)



پروفسور علی جوان
دارنده جایزه جهانی آلبرت انیشتن و اولین مخترع لیزر گازی



دکتر فیروز نادری
مدیر پروژه های فضایی سیاره مریخ در ایستگاه فضایی ناسا



ولی نصر
مشاور رئیس جمهور آمریکا در سال 2009



پروفسور محمد جمشیدی
مدیر برنامه های داخلی ایستگاه فضایی ناسا



منیع متون و تصاویر: persian-star

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : پنج شنبه 9 مهر 1394
نویسنده : mohammad
 

یک ایرانی رئیس بخشی از ناسا (+عکس)

یک ایرانی رئیس بخشی از ناسا (+عکس)

 
دكتر فیروز نادری، دانشمند و مدیر ایرانی آژانس فضایی امریكا (ناسا) به مدیریت اکتشافات منظومه شمسی مرکز اکتشافات روباتیک ناسا (JPL) منصوب شد.
 

 

دكتر فیروز نادری، دانشمند و مدیر ایرانی آژانس فضایی امریكا (ناسا) به مدیریت اکتشافات منظومه شمسی مرکز اکتشافات روباتیک ناسا (JPL) منصوب شد.

فیروز نادری كه در حال حاضر مدیر فرمولاسیون پروژه ها و استراتژی JPL است از نیمه ماه آگوست جای خود را به جاکوب ون‌زول خواهد داد و در سمت جدید فعالیت خواهد كرد.

وی در سمت جدید خود بر تمام ماموریت‌های اكتشافی روباتیك در حال اجرا مانند کاسینی در اطراف زحل و داون (سپیده دم) ماموریت اکتشافی سیارک وستا و همچنین ماموریت‌های آتی JPL مانند جونو به مقصد مشتری و گریل به مقصد ماه نظارت خواهد کرد. وی در عین حال مسوولیت فعالیت های JPL در حمایت از پروازهای سرنشین دار آینده ناسا را عهده‌دار خواهد بود.

چارلز الاچی، رییس JPL در معرفی نادری برای سمت جدید گفت: «فیروز، سرمایه ای بی‌مانند از تجربه را به مدیریت پروژه، برنامه و سازمان خواهد آورد که در کنار تجربه بخش مدیریتی ناسا به کمک ما می آید. در گذشته هرگاه مشكلی سازمانی داشتم، فیروز یكی از نخستین كسانی بود که به او مراجعه می کردم. 15 سال پیش از او خواستم تا برنامه سرمنشا (Origins) را شکل دهد. برنامه ای که از نظر فنی ما را در جایگاه رهبری قرار داد و هنوز هم شاهد ثمرات آن هستیم. در سال 2000 در دوره ای بحرانی در حیات برنامه اکتشاف مریخ، ناسا او را به عنوان مدیر این برنامه انتخاب کرد و او کمک کرد تا این برنامه به موفقیتی خیره کننده برای JPL و ناسا بدل شود.

شش سال پیش دوباره به سراغ او رفتم و از او خواستم تا پست جدیدی به نام مدیر فرمولاسیون را تعریف کند و او چارچوبی طراحی کرد که برای سال های پیش رو به کمک JPL خواهد آمد. چالش فعلی پیش روی ما این است که ماموریت‌های سیاره‌یی و منظومه شمسی را خلاقانه تر، ارزان تر و با دستاوردهای علمی فراوان طراحی و اداره کنیم.

به فیروز نیاز دارم تا گروهی از افراد برجسته را هدایت کند تا مطمئن شویم JPL به رهبری جهانی خود در اکتشافات منظومه شمسی ادامه خواهد داد.»

یک ایرانی رئیس بخشی از ناسا (+عکس)

این دانشمند برجسته ایرانی هم با استقبال از مسوولیت حساس تازه خود گفته است: «ابتدای دهه پیش نوبت مریخ بود و اینک نوبت بقیه منظومه شمسی است. از چالش جدید هیجان زده ام . JPL رهبر اکتشافات منظومه شمسی است و من قصد دارم این وضع را در مقابل چالش های جدید و رقابت با دیگر سازمان های خوب این حوزه، حفظ کنم.»

دكتر فیروز نادری كه در حال حاضر به عنوان یكی از مدیران ارشد سازمان فضایی ناسا، نقشی كلیدی در تعیین راهبردها و نظارت بر كل طرح‌ها و ماموریت‌های یكی از مهمترین مراكز فضایی این سازمان بر عهده دارد، در سال 1325 در شیراز متولد شده و تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در شیراز و تهران گذرانده است.

وی در سال 1964 به آمریكا رفته و تحصیلات كارشناسی خود را در دانشگاه ایالتی آیوا و كارشناسی ارشد و دكتری مهندسی الكترونیك را در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی پشت سرگذاشته است.

دكتر نادری، پس از پایان تحصیل به كشور بازگشت و مدتی در مركز «سنجش از دور ایران» فعالیت كرد.

وی از حدود 32 سال پیش همكاری خود را با ناسا آغاز كرد و در این مدت مشاغل فنی و مدیریتی متعددی را در زمینه ماهواره‌های مخابراتی متحرك، رادارهای سنجش از دور، رصدخانه‌های تحقیقاتی اختر فیزیك و اكتشاف مریخ و سایر اجرام منظومه شمسی برعهده داشت.

دكتر نادری، فروردین ماه 1379 در شرایطی كه چندین ماموریت متوالی ناسا در پرتاب فضاپیما به سوی مریخ با شكست مواجه شده بود، به مدیریت برنامه‌های اكتشافات مریخ منصوب شد و توانست طی حدود چهار سال، سه ماموریت مهم از جمله پرتاب دو كاوشگر مریخ‌نورد «روح» و «فرصت» را با موفقیت اجرا كند.

این دانشمند ایرانی در پی این موفقیت درخشان در اسفند ماه 1383 به سمت معاون و مدیر ارشد برنامه‌ریزی مركز JPL (آزمایشگاه پیشرانش جت) – از مهمترین مراكز فضایی ناسا – منصوب شده و در سمت جدید به عنوان مسئول طراحی برنامه‌ها و راهبردهای مركز، تجاربش در ماموریت‌های مریخ را در مطالعه سایر بخش‌های جهان از زمین تا كهكشان‌های دور به كار بست.

وی همچنین مسئولیت طراحی چشم‌انداز راهبردی پنج تا 20 ساله JPL را برعهده داشته است.

دكتر نادری طی بیش از سه دهه همكاری مستمر با ناسا به دلیل عملكرد درخشان علمی و مدیریتی به دریافت عالی‌ترین نشان علمی این سازمان (the Distinguished Service Medal) و نشان‌های متعدد دیگر از جمله نشان فن‌آوری فضایی Hall of Fame، جایزه Aviation Week 2004 Aerospace، نشان افتخار جزیره الیس (Ellis Island) سال 2005 – به دلیل همكاری‌های گسترده علمی كه به غنی‌تر شدن فهم جامعه منجر شده – و همچنین جایزه ویلیام راندولف لولاک دوم انجمن فضانوردی آمریكا نایل شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

یوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند Bijan + عکس های بیژن 

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

على رغم بروز بحران اقتصاد جهانى و متزلزل شدن بازارهاى سهام در جهان، برند Bijan که براى تقریبا ۳۰سال، موفق به فروش گران‌ترین پوشاک مردانه جهان در Beverly Hill بود نه تنها متاثر از این بحران نشد که حتى ۱۰۰میلیون دلار نیز صرف تبلیغات چاپى و تلویزیونى خود کرد.

 

 

 

هدف بخش عمده اى از تبلیغات این برند، تشویق افراد به خرید اجناس آن به عنوان یک انسان رویایى بود. به گفته محبى، مدیر مالى برندBijan، فروش لباس‌ها و جواهرات این برند به طور کلى بیش از ۲۰میلیون دلار درآمد سالیانه و راه اندازى چهار خط تولید عطر نیز ۵۰میلیون دلار درآمد اضافه براى آن در بر داشته است.

 

 

این حال او فقط یک بازیگر کوچک در صنعت دو میلیارد دلارى عطر سازى به شمار رفته و در عین حال نیزنمى توانست با ابر قدرتى مانند گوچى در دنیاى مد رقابت کند. فروشگاه هاى گوچى در سرتاسر جهان دو میلیارد و ۲۰۰میلیون دلار درآمد دارند. با این وجود بیژن پاکزاد مقدار قابل توجهى از املاک تجارى درجه یک در Beverly Hills را در تملک داشت.

 

 

 

فروشگاه (Beverly Hills) او که با عنوان (Bijan) نیز شناخته مى شد، یک کاخ به سبک مدیترانه اى بود که در سال ۱۹۷۶افتتاح شد و لباس هاى لوکسى مانند یک کتvicuna -آمریکایى (بافته شده از پشم ش‌تر بى کوهان آمریکایى) به قیمت ۱۵هزار دلار، یک روتختى پشمى chinchilla به قیمت ۱۲۰هزار دلار و یک ست چمدان از پوست کروکودیل به قیمت ۶۵هزار دلار را ارائه مى کرد.

 

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

دکور فروشگاه به فراخور شهرت فروشگاه از زیبا‌ترین شکل ممکن، با فرش هاى نفیس و دستبافت ایرانى به قیمت ۵۰۰هزار دلار، یک پلکان براق و برنجى به قیمت ۴۰۰هزار دلار و یک چلچراغ به قیمت ۷۵هزار دلار ساخته شده است. دیوار‌ها با سایه اى آفتابى از رنگ زرد امضاى Bijan به شمار مى رود. وقتى او دومین فروشگاه خود در خیابان پنجم در نیویورک را در سال ۱۹۸۴افتتاح کرد، از صرف هزینه ۱۰میلیون دلارى براى طراحى آن خبر داد.

 

 

او بسیار هوشمندانه و سنجیده کار مى کرد. همه این جزئیات تصویرBijan را نزد مردم براى یافتن همه کالا هاى گران قیمت در جهان ارتقا مى داد. او در حالى که معتقد بود معرفى خود و محصولاتش یک نوع بازاریابى است، ۱۰۰میلیون دلار صرف تبلیغات چاپى و تلویزیونى برند خود کرد. در مرحله بعد، او به مشترى در خرید کالاى مورد نظر کمک کرده و مشترى با دیدن اوBijan را به یاد مى آورد که همه آن کارهاى خاص را براى او انجام مى دهد.

 

 

 

حقیقتى که Bijan از آن به عنوان یک گام به سوى رسیدن به یک ایده درخشان استفاده مى کرد آن بود که «زنان و مردان آمریکایى واقعا فکر مى کنند که لباس آن‌ها نشان دهنده شخصیتشان است.» این کار زمان بر و هزینه بردار بوده، اما فکر بزرگى بود.

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

Bijan

هنرمند و متفکرى بود که در پشت موفقیت هاى این برند قرار مى گرفت. حضور او در تبلیغات مجله‌ها این نکته را به یاد مشتریان مى آورد که یک کالا را نه از کارخانه بلکه با امضاى Bijan خریدارى مى کنند. مشتریان آمریکایى او اقداماتش را تحسین کرده و او را مى پرستیدند. او به نوبه خود در همه جا موفق بوده اما آمریکا فرصت نشان دادن ذوق و سلیقه او را فراهم مى کرد.

 

 

 

چرا یک انسان با درآمد ۴هزار دلارى، ۶هزار و ۵۰۰دلار به خرید یک کت Bijan اختصاص مى داد؟ این سوالى است که در پاسخ آن باید گفت: مردم براى یک کالاى گران قیمت ارزش قائل مى شوند. یک دلیل آن است که این قبیل کالا‌ها منحصر به فرد به نظر رسیده و این پیام را به دیگران منتقل مى کند که این فرد توانایى مالى بالایى داشته و تلاش مى کند تا با افراد شبیه به خود معاشرت کند. اگر یک کالاى گران قیمت ارزان شود، کاهش تقاضا و در نتیجه افت ارزش آن را در پى خواهد داشت.

 

 

 

این اعتقادBijan باعث شد که بحران اقتصادى بر روى تجارت آن تاثیر نداشته و مشتریان آن از هزینه هاى کسب و کار خود کم کرده ولى همچنان براى اجناس تولیدى این برند از خود علاقه نشان دهند. Bijan این تصور را‌‌ رها نکرده و یقینا، او با داشتن یک جت اختصاصى، اتومبیل هاى گران قیمت، یک کاخ در Beverly Hills-و تماس با موفق‌ترین و قدرتمند‌ترین مردان در سرتاسر جهان فردى خوشحال بود.

 

 

 

او با پشتکار فراوان روز به روز بر ثروت، تعداد فروشگاه‌ها و مشتریان مشهور خود مى افزود. او در بیلبورد هاى تبلیغاتى و آگهى هاى خود در مجلات در کنار بازیگر آمریکایى «بو درک» و مایکل جردن حضور پیدا مى کرد. یک آگهى از طراحى هاى او به عنوان «فاخر‌ترین پوشاک مردانه در جهان» نام برد. او ادعا مى کرد که براى ۳۶نفر از روساى آمریکا لباس دوخته است اما فقط اسم چند تن از آن‌ها را مانند کلینتون، اوباما و بوش بزرگ و کوچک بیان کرد.

 

 

پاکزاد همچنین به عنوان یک شخص عاشق ماشین شناخته شده و رولز رویس زرد کلاسیک خود را درRodeo Drive پارک مى کرد. در گاراژ او درBeverly Hills -با ظرفیت ۲۳خودرو، یک- Bentley و یک فرارى زرد، یک Aston Martin، یک بى‌ام دبلیو، یک کادیلاک و بسیارى از دیگر اتومیبل هاى لوکس جهان متعلق به او وجود دارد. بیژن پاکزاد در چهام آوریل، در سال، ۱۹۴۰در تهران به دنیا آمد. پدر او یک کارخانه دار ثروتمند بود که او را براى تحصیل در رشته طراحى به مدرسه هایى در سوییس و ایتالیا فرستاد.

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

در حقیقت، در مقایسه با بخش عمده اى از دیگر طراحان پوشاک لوکس در جهان، محصولات او با بالا‌ترین قیمت در بازار ارائه مى شد که از آن قبیل مى توان به کت و شلوارهاى هزار دلارى و پیراهن هاى ۲۰۰دلارى اشاره کرد. با این وجود، نام Bijan، خاویار و کشتى تفریحى را به یاد ما مى آورد. در سال، ۱۹۸۲او یک تپانچه اتوماتیک کلت ۳۸کالیبرى را طراحى کرد که قطعات طلاى ۲۴قیراطى را به قیمت ۱۰هزار دلار تولید مى کرد.

 

او یک بار یک نوار الماس نشان به قیمت ۲۰میلیون دلار براى کار گذاشتن در میان موهاى خانم درک بازیگر و مدل معروف آمریکایى براى حضور در یک کمپین تبلیغاتى عطر را طراحى کرد. سال گذشته، رولز رویس از همکارى Bijan -در طراحى یک خودروى کوپه به تعداد محدود به قیمت یک میلیون دلار خبر داد.

 

فروشگاه نیویورک که در سال ۲۰۰۰بسته شد، جاذبه همیشگى براى مشتریان را از بین نبرد. علت این موفقیت تعیین قرار ملاقات با آن‌ها بود که به عنوان یک سیاست منحصر به فرد به توضیح شرایط ویژه براى مصرف کننده و در نتیجه حفظ او در آینده مى پرداخت.

 

براى مدت هفت سال او به طراحى پوشاک مردانه در فلورانس پرداخت. پس از مهاجرت به لس آنجلس در اوایل دهه ۱۹۷۰اولین فروشگاه خود به نام-Bijan-را افتتاح کرد و به سرعت حوزه کارى خود را به تولید جواهرات، عطر‌ها و لباس ورزشى تعمیم داد. پس از مدتى او به یک میلیونر تبدیل شد.

 

بیژن پاکزاد، طراح لباس هاى شیک و گران قیمت که فروشگاه او درRodeo Drive به عنوان فروشگاه گران‌ترین لباس هاى دنیا شناخته مى شد، در سن ۷۱سالگى در لس آنجلس درگذشت.

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

نکاتی از زندگی بیژن پاکزاد :

پیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری اف۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های (خوش پوش‌ترین‌ها)جهان خود قرار داد بیژن در روز ۲۶ فروردین۱۳۹۰ در محل کارش در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و در گذشت     افراد مشهوری که بیژن برای انها طراحی کرده است عبارتند از:

جرج دبلیو بوش-ریگان- باراک اوباما- ولادیمیرپوتین- بهمراه بسیاری از رییس جمهورهای کشورهای مختلف.. سلطان ثروتمند برونئی- از ستارگان هالیوود هم بسیاری مشتری بیژن بوده اند : ارنولد شوارتزنگر- ال پاچینو- تام کروز- انتونی هاپکینز از ایرانیهای مشهور هم این افراد از مشتریهای بیژن بوده اند: علی دایی- محمدرضا گلزار- شهرام ناظری و بسیاری دیگر از مشاهیر…

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

 

 

بیژن دو بار ازدواج کرد از همسر اولش یک دختر که در حال حاظر یکی از طراحان مشهور میباشد و کار پدر را دنبال میکند

 

از همسر دوم نیز یک پسر و دختر دارد نام پسرش نیکولاس میباشد بیژن یک دوست دخترهم داشت بنام مهتاب که در اکثر میهمانیها همراه بیژن بود و در مقابل سوال یک خبرنگار که ایا با او ازدواج خواهی کرد میگوید اول باید دختر و پسرم ازدواج کنند.

 

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

طراح مشهوربا عطر بیژن در جهان شناخته شد برای هر کسی هم که سراغش میرفت عطر خاص با رایحه متفاوت تولید میکرد.

 

بیزن عاشق غذاهای ایرانی بود تخته نرد را با مهارت بازی میکرد. به دلیل ثروت زیاد زندگی لوکس و متفاوتی داشت اما همیشه اصالت و سادگی را مدنظر قرار میداد.. برخلاف ثروتمندان جهان هیچوقت برای خودش بادیگارد استخدام نکرد چون میگفت جایگاه من بین مردم است نمیخواهم از انها جدا باشم.. تمام امور بوتیکش توسط خانوم منیژه بزرگی اداره میشد زنی که از ایران همکارش بود و بعد از مهاجرت بیژن   بههمراه او به امریکا رفت..

 

بیوگرافی بیژن پاکزاد و تاریخچه ی برند بیژن + عکس

اجناس بوتیکش کاملا متفا وت  از ان چیزی بود که فکرش را کنید مثلا پالتوهایی ازجنس پوست شیر داشت که قیمت انها 130000 دلار بود.ساعتهایی داشت که از اجسام کهکشانی یا عاج فیل تولید شده بودند قیمت یک جفت جوراب در بوتیک بیژن 200 دلار کمتر نبود.   او در صنایع دیگر هم فعالیت کرد مانند اسلحه سازی واتومبیل با کارخانه رولزرویس همکاری کرد و قرار بود تعدادی از اتومیلیهای تولیدی این شرکت را دیزاین کند..   کلت کمری داخل قاب چرمی تولید کرده بود که پارشاه عربستان 6 عدد از انرا میخرد.

 

 

 

تخته نردهایی از جنس سگ مرمر اعلا به سلطان برونئی فروخت

شخصی کتی به بوتیک بیژن میبرد و میگوید این کت را سال1977 از بیژن خریداری کرده ام و تا به الان از ان استفاده کرده ام اما هنوز هم کت سالم مانده و زیبایی روز اول خود را حفظ کرده است ان کت را به بیژن هدیه میدهد بیژن هم انرا در بوتیک خود قاب میکند و به مشتریانش همیشه نشان میداد که کیفیت کارش به چه صور بوده. در فعالیتهای خیریه بسیاری شرکت میکرد تا جاییکه نامش در این عرصه در ایالات متحده زبانزد بود.

 

 

زمانی که در ایران بود دوست صمیمی مهستی بود. و اما سوالی که در حال حاضر در ذهن طرفداران بیژن بجا مانده این است که ایا راه بیژن ادامه خواهد داشت؟ مسلما دختر بیژن بهمراه گروه طراحی مخصوص بیژن اجازه نخواهند داد راه این بزرگمرد عرصه طراحی و فشن ناتمام بماند.

 

 

 

 

وبسایت رسمی بیژن: www.bijan.com

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad





























***

























|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

!

 

جدیدترین عکس های نیوشا ضیغمی


نیوشا ضیغمی

 


عکس جدید نیوشا ضیغمی












|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad





























|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نویسنده : mohammad
 





























|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

 زیبا بروفه,تصاویر زیبا بروفه,عکس زیبا بروفه,بیوگرافی زیبا بروفه

زیبا بروفه,تصاویر زیبا بروفه,عکس زیبا بروفه,بیوگرافی زیبا بروفه

زیبا بروفه,تصاویر زیبا بروفه,عکس زیبا بروفه,بیوگرافی زیبا بروفه

زیبا بروفه,تصاویر زیبا بروفه,عکس زیبا بروفه,بیوگرافی زیبا بروفه

 

 

زیبا بروفه,تصاویر زیبا بروفه,عکس زیبا بروفه,بیوگرافی زیبا بروفه

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

عروس خانم هاي هندي, عكسهاي زيبا از عروس خانمهاي هندي

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad
عکس های خوشگل taylor swift



تصویر به اندازه 64% (700x438) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (1920x1200) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.



تصویر به اندازه 64% (700x438) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (1920x1200) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.



تصویر به اندازه 64% (700x438) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (1920x1200) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.



تصویر به اندازه 39% (700x438) کوچک شده است. برای دیدن تصویر در اندازه واقعی (1131x707) روی این نوار کلیک کنید. برای باز شدن در پنجره جدید روی تصویر کلیک کنید.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

 

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

عکس خوشگل از سلنا گومز

 

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

>>قبل از ازدواج<<


پسر: بالاخره موقعش شد. خیلی انتظار کشیدم.

دختر: می‌خوای از پیشت برم؟

پسر: حتی فکرشم نکن!

دختر: دوسم داری؟

پسر: البته! هر روز بیشتر از دیروز!

دختر: تا حالا بهم خیانت کردی؟

پسر: نه! برای چی می‌پرسی؟

دختر: منو می‌بوسی؟

پسر: معلومه! هر موقع که بتونم.

دختر: منو می‌زنی؟

پسر: دیوونه شدی؟ من همچین آدمی‌ام؟!

دختر: می‌تونم بهت اعتماد کنم؟!

پسر: بله.

دختر: عزیزم!
-
-
-


>>بعد از ازدواج<<
-
-

کاری نداره! همونارو از پایین به بالا بخون!


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان

 

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل

عکس های خوشگل ترین دختر نوجوان جهان,عکس دختر خوشگل


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

خوشگل ترین دختر فیس بوک (نیلوفر بهبودی)

نیلوفر بهبودی

عکس های جدید Niloofar Behbudi اضافه شد به همراه علی 

مدل معروف ایرانی نیلوفر بهبودی

عکس های اینستاگرام نیلوفر بهبودی  اضافه شد

‏‎Niloofar Behbud (6)

niloofar behbudi instagram

@niloofarbehboudi • Instagram

خوشگل ترین دختر فیس بوک

@niloofarbehboudi • Instagram

خوشگل ترین دختر فیس بوک

@niloofarbehboudi • Instagram

خوشگل ترین دختر فیس بوک

@niloofarbehboudi • Instagram @niloofarbehboudi • Instagram @niloofarbehboudi • Instagram

 

نیلوفر بهبودی و دوست پسرش (4)

خوشگلترین دختر ایرانی

خوشگل ترین دختر فیس بوک (نیلوفر بهبودی)

لطفا در نظرات از توهین کردن خودداری کنید

خوشگلترین دختر ایرانی

خوشگلترین دختر ایرانی

خوشگلترین دختر ایرانی

گرفته از فیس بوک نیلوفر بهبودی

خوشگلترین دختر ایرانی (1)

نیلوفر بهبودی سری 2 عکس ها (5)

نیلوفر بهبودی سری 2 عکس ها (7)

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی و دوست پسرش (1)

نیلوفر و دوست پسرش

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی

خوشگل ترین دختر فیس بوک

نیلوفر بهبودی

نیلوفر بهبودی

Niloofar Behbudi (3)

Niloofar Behbudi (5)

Niloofar Behbudi (4)

 

مدل ایرانی

نیلوفر بهبودی و دوست پسرش (3)
عکس های جدید نیلوفر بهبودی

 

 

عکس های نیلوفر بهبودی

عکسهای جدید Niloofar Behbudi (7)

عکسهای جدید Niloofar Behbudi (6)

عکسهای جدید Niloofar Behbudi (5)

(نیلوفر بهبودی)

(نیلوفر بهبودی)

عکسهای جدید Niloofar Behbudi

عکسهای جدید Niloofar Behbudi

عکسهای جدید Niloofar Behbudi

 

NILUFAR BEHBUDI

NILUFAR BEHBUDI

مدل های ایرانی

مدل های ایرانی

عکس های جدید

عکس های جدید

نیلو (4)

NILUFAR BEHBUDI & ALI

نیلو (5)

عکس های مدل های زیبای ایرانی

نهال سلطانی

طلا گلزار (7)

طلا گلزار


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

 
پلیس در ایران ...

پلیس در استرالیا ...

پلیس در برزیل ...

پلیس در آذربایجان ...

پلیس در چین ...

پلیس در امارات ...

پلیس در هند ...

پلیس در کره شمالی ...

پلیس در روسیه ...

پلیس در سودان ...

پلیس در آمریکا ...

پلیس در انگلستان ...

پلیس در شوروی ...

پليس در ترکیه

 

 

 

 

 

 

 

پلیس در هلند

 

 

 

 

 

 

 

 

پلیس در برزیل

 

 

 

 

 

 

 

 

پلیس در سوئد

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

                                                    به نام خدا

نام کتاب : خاطرات یک پلیس اسنثنایی

نویسنده : میلاد بهادیوند

                                                   فصل اول

روزی مردی کونگفو باز به روستای خود می رفت اما در سر راه به 2 مرد کاراته باز بر  خورد.آن مرد کونگفو باز که اسمش میلاد بهادیوند بود به آنها گفت: برید کنار از سر را هم.                          

اما آن 2 مرد کاراته باز گفتند: این روستا را ما دور تا دور خریدیم و نمی گذاریم کسی از زمین هایمان رفت و آمد کند، پس بنابر این روستا برای ما ست. میلاد که از این حرف آن کاراته بازان بسیاری اعصبانی شد مجبور شد که با آنان درگیر شود در این درگیری یکی از آن 2 کارته باز کشته و دیگیری مجروح شد، آن یکی کارته باز که زنده ماند از دیدن قدرت زیاد میلاد به شدت ترسیده بود، میلاد نیز در همین هنگام گردن آن کاراته باز را با دست محکم گرفته بود و به توسط یک نقشه زیرکانه که در همان زمان سریع طراحی کرد که ، اینکه راهی پیدا کند تا بتواند وارد گروه آنها شود و همه اطلاعات لازم را به دست آورد و به توسط پلیس آنها را از بین ببرد و روستای خود را از دست آن نامردان نجات دهد. به همین منظور آن کاراته باز را تحدید کرد که اگر اسم رئیسش و چند نفر اند را نگوید و چگونه میتواند یکی ازپست های بالا را درتصرف خود قرار دهد او را بکشد.

او  نیز مجبور شد همه چیز را بگوید.

گفت:که اسم رئیس من داوود است، ما 41 نفر هستیم.

 و اگر می خواهی یکی از پست های بالا را در تتصرف خودت در بیاوری باید با من به پیشه معاون رئیس رود و به دورغ بگوید که تو یکی از فامیل های نزدیک من هستی و با معاون رئیس به پیش داوود می رویم ، و به داوود بگو که می خواهی جزء یکی ازگروه شوی و او نیز به تو می گوید:می خواهی به مقام من برسی؟ تو باید بگویی بله، او به تو می گوید که با 30 نفر از نیرو های من مبارزه کن و اگر توا نستی هر30 نفر را شکست دهی  بعد با معاون من مبارزه می کنی اگر پیروز شدی می آیی با من مبارزه می کنی ولی اگر از معاون من شکست خوردی جزء یکی از30 نفر می شوی . اگر از من شکست خوردی معاون من می شوی و اگر پیروز شدی تو رئیس و من معاون تو می شوم ولی اگر از آن 30 نفر شکست خوردی تو با دیدبانهای من مبارزه می کنی اگر حد اقل 1 نفر هم شکست دادی جزء یکی از دیدبان ها می شوی ولی اگر نتوانست 1 نفر هم شکست دهی از گروه ما حذف می شوی. 

ولی تو باید همه حرف هایش را به غیر از این که اگر من را شکست دهی رئیس من میشوی باور کنی زیرا این حرف اش دورغ است. چون بفهم زورش را داری تو را می کشد در هنگام مبارزه هم نباید جوری مبارزه کنی که بفهمد زورش را داری و هم نباید بفهمد که من این چیزها را می دانم ، چون هم من و هم تو را میکشد.                                                            

میلاد گفت:دیدبان ها تعدادشان چند نفر هستند؟و اسم معاون رئیست چیست؟کار دیدبان ها چیست؟وتو جزء کدام دسته هستی؟

او جواب داد: افراد این باند41 نفر است. که 1 نفر رئیس،1 نفر معاون رئیس،30 نفر محافظ معاون رئیس و رئیس،و اما 11نفر بعدی که شامل دیدبان می شود من جزء همان 11 نفر دیدبان هستم. ما دیدبان ها به 5 گروه 2 نفره تقسیم شدیم که یک گروه 3 نفره هستند به آن گروه، گروه قدرتی می گویند، و به گروه ما و گروه های دیگر که 2 نفره هستند گروه عادی میگویند. کار ما 11 نفر این است نگذاریم کسی وارد روستا شود، اگر پلیس آمد سریع پیش رئیس می رویم به طوری که پلیس مارا نبیند ، و بعد به تمامی دیدبانهای دیگر خبر می دهیم سپس مخفی میشویم.

اسم معاونه رئیس دانیال است . 

میلاد همه ی حرفهایش را قبول کرد اما آمادگی این هم داشت که آن کاراته باز به او دروغ گفته و بخواهد در پیش داوود همه چیز را بگوید واو را بکشند.

فصل دوم

 میلاد با آن کارته باز رفت پیش دانیال و کارته باز به دانیال گفت: که این آقا یکی از فامیل های نزدیک من است ، با رئیس کار داریم دانیال آن 2 مرد  را پیش داوود برد . کارته باز که می دانست میلاد میخواهد این باند را از بین ببرد و نیز جان خود در خطر است ، به جای اینکه طبق نقشه عمل کند به داوود گفت: قربان این مرد با زور من اینجا آوارده و میخواهد شما را بکشد. 

داوود فوراً دستور داد به سربازاش که آن میلاد را بکشند. طی این فرصت که سربازان داوود داشتند با میلاد می جنگیدند ، آن کارته باز به داوود گفت: قربان این کنفو باز سعید هم گروهی من را کشده است. داوود جواب داد: عیبی ندارد سرباز ها او را میکشند و یکی از اعضای گروه قدرتی را هم گروهیت میکنم.

میلاد هنگامی که سربازان به او داشتند حمله میکردند 2 تا نانچیکو خود را بیرون آورد و با آن عده ای رازد و بعضی از دیدن کتک خوردن یارا نشان و ترس از اینکه مثل یاران نشان کتک بخورند عقب نشینی کردند و پا به فرار گذاشتند.

میلاد بعد از اینکه حساب آنها را رسید آن نامرد کارته باز را نیز کشت. داوود و دانیال از قدرت زیاد میلاد به شدت ترسیدند. داوود  به دانیال دستور داد که با آن کنفو باز  بجنگد. دانیال با ترس شدید به میلاد حمله کرد، میلاد نیز با دانیال شروع بجنگید کرد. داوود طی این فرصتی که میلاد داشت با دانیال میجنگید پا بفرار گذاشت و به بیرون از روستا رفت در راه خروج از روستا به2 دید بان رسید، به آنها گفت: تمامی دیدبان ها را به این جا بیاورند حواستان باشد 2 دیدبان گروه چهارم  کشته شده پس دنبال آنها  نباشید.

میلاد نیز در روستا دنبال داوود و اعضای گروه داوود تا چند دقیقه ای گشت اما کسی را نیافت. از گشتن دنبال آنها منصرف شد، و به پاسگاه رفت و همه چیز را گزارش کرد.

وقتی دیدبان ها آمدند داودد به آنها گفت که باید سریع از روستا بیرون روند و بعداً همه موضوع را توضیح دهد وقتی آنها به بیرون روستا رفتند داوود همه موضوع را برای دیدبان ها توضیح داد  و به آنها گفت: که باید گروه کوچکتری تشکیل دهیم و اللحساب در شهر به طور مخفیانه به قارت مغازه ها بپردازیم تا بعد به فکر راه چاره ای باشیم.    

فصل سوم 

 پاسگاه چندین نیرو به آن روستا  فرستاد و نیروها به غیر از برخورد با شورش مردم آن روستا برعلیه آن گروه و چندین مجروح وجسد به چیز دیگری برخورد نکردند.      

سرهنگ، پرونده آن گروه را برای میلاد آورد، در پرونده نوشته بود که این گروه رئیس دیگری نیز در آمریکا داشته بودند که با هم قاچاق صلاح و قاچاق  مواد مخدر می کردند و رئیس اصلی به توسط پلیسهای آمریکا کشته شدند و این گروه که در ایران فعالیت غیر قانونی داشتند به توسط پلیس های ایران از244 نفر به41 نفر رسیدند و با 1 جت و 1 هلیکوپتر پا به فرار گذاشتند.

پلیس ها 2 موشک برای آنها فرستادند. آنها با توسط چترهای نجات، نجات یافتند. اما با تفنگ پلیس ها عده ای را کشتند وعده ای را مجروح کردند و رئیسشان که تنها کسی بود با خود تفنگ حمل کرده بود گلوله به دستش خورد و تفنگش از دستش افتاد. آنها 1 کامیون دزدیدند و فرار کردند پلیس ها نیز رد آنان را گم کردند. 

وقتی پلیس ها آمدند و همه چیز راگزارش کردند میلاد از آنان پرسید: توانستید رئیس و  بقیه ی افراد که فرار کردند را دستگیر کنید؟ اما پلیس ها جواب دادند :متأسفانه خیر. تا ما رسیدیم همه ی آنها فرارکرد بودند.

 پلیس ها نیز به میلاد یک نشانه افتخار دادند.

چند روز بعد میلاد در یک رستوران بود، که همه ی آن کارته بازها برای قارت رستوران به آن رستوران ریختند،  اما حواسشون به میلاد نبود. میلاد سریع برگشت و یکی از دزدها میلاد را دید و به بقیه دزد ها گفت . وقتی دزدها میلاد را دیدند تعجب کردند و همه گفتند: میلاد! ، میلاد نیز گفت: به به ! خوشحال شدم از دیدنتون از این طرفا؟ و حمله کرد به دزدها عده ای کشته و عده ای مجروح شدند و از تلفن مغازه  به 110  زنگ زد و گفت : سریع چند نیرو  به این آدرس که می گم بفرستید .

پلیس ها آمدند و دزدها را دستگیر کردند و میلاد نیز همراه پلیس ها رفت پاسگاه و پلیس ها به میلاد مدال افتخار دادند و از میلاد پرسیدند که دوست داری یکی از پلیس های اسنثنایی ماباشی میلاد نیز گفت: با کمال میل . میلاد علاوه بر مدال افتخار و عضویت دریکی از نیروهای پلیس اسنثنایی در پاسگاه یکی از شجاعترین کنگفوبازهای ایران شناخته شد و نیز در تلویزیون از وی  مصاحبه کردند، در اخبار پست و مقام هایی که به وی داده بودند اعلام کردند. رئیس رستوران از میلاد تشکر کرد و هدیه ای هم به میلاد داد.   

            

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : سه شنبه 17 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

خصوصیات یک پلیس وظیفه شناس

1- ارتقای سطح آگاهی و مهارتهای پلیسی

امروزه در میان علوم مختلف حرفه ای، آموزشهای پلیسی و دروس مرتبط به آن جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. یک پلیس باید برای بالابردن مهارتهای خود در ابعاد گوناگون مبادرت به گذراندن دوره های ویژه بصورت تئوری و عملی نماید. این دوره ها شامل دروس نظامی، انتظامی، روانشناسی، جامعه شناسی و غیره میگردد.

2- داشتن وجدان و تعهد کاری

تعهد کاری به این معنا است که فرد در حیطه وظایف خود کاملاً شفاف، مسئولیت پذیر و وظیفه شناس باشد. پلیس باید بگونه ای عمل کند که خود را در تمامی بخشها و وظایفی که به وی محول شده متعهد بداند و کارش را تا حد امکان بی عیب و نقص و بصورت تمام و کمال انجام دهد. چرا که هرگونه تعلل ولو اندک میتواند منجر به صدمات جبران ناپذیر اجتماعی گردد.

3- القای امنیت و آرامش

وظیفه اصلی یک پلیس برقراری نظم و امنیت است و این حس نیز باید از طرف او به مردم منتقل شود. به عبارت دیگر افراد جامعه در صورتی که جرمی مرتکب نشده باشند باید با دیدن یک پلیس احساس آرامش و امنیت کنند، او را امین و حافظ جان و مال خود بدانند، از مواجهه با او ترسی نداشته باشند، و همیشه احترامی متقابل بینشان وجود داشته باشد.

4- اجرای قانون

یک پلیس به عنوان متولی اصلی اجرای قوانین انضباطی و کسی که باید همواره بر اساس قانون عمل کند، لازم است از قوانین بطور کامل مطلع بوده و همیشه خود را ملزم به اجرای بی کم و کاست آنها بداند. هرگونه تعلل در اجرای صحیح قانون و انحراف از این مسیر اعتبار شغلی یک پلیس را زیر سؤال خواهد برد.

5- پایبند بودن به اخلاقیات

داشتن اخلاقی پسندیده و رفتاری مناسب با شان یک پلیس در این حرفه بسیار ضروری است. رعایت مسائل اخلاقی و عرفی جامعه از سوی افراد پلیس تاثیرپذیری غیر قابل انکاری روی سایر افراد جامعه دارد. اگر پلیسی در محاورات و برخوردهای خود با اشخاص بدون دلیل به تندی برخورد کند، از الفاظ ناشایست و حرکات زننده استفاده کند، به اعمال خلاف و غیر اخلاقی روی آورد و در مسائل شخصی و خصوصی آنها دخالت کند، چگونه می توان انتظار داشت مردم به او اعتماد داشته باشند و وی را حافظ مال، جان و امنیت خود بدانند؟

6- عدم سوء استفاده از موقعیت

لباس پلیس از قداست و ارزش معنوی ویژه ای برخوردار است ولی یک پلیس باید بداند که حرمت و اعتبار این لباس که به او افتخار خدمت صادقانه به کشورش را می دهند نباید باعث انجام برخی از سوء استفاده ها و نفوذها برای پیشبرد اهداف شخصی گردد. به صرفه پلیس بودن صحیح نیست اقدام به اعمالی همچون ترساندن مردم، زورگویی و رشوه خواری کرد.

7- تکریم ارباب رجوع، پلیس پاسخگو

ادارات پلیس معمولاً محل تردد افرادی است که یا مورد جرم و جنایت قرار گرفته اند و یا خود مجرم هستند. در هر صورت افراد پلیس باید بطور کامل حقوق قانونی هر دو دسته را رعایت کنند و به آن احترام گذارند. خدمات مناسب به قربانیان جرم و جنایت  از قبیل حفظ احترام، ارائه مشاوره های مفید و پاسخ گویی مسئولانه، فهم دقیق صحبتهای آنها، دادن تضمین های لازم برای رفع مشکلات بوجود آمده و رسیدگی و پیگیری مستمر، و نیز رعایت حقوق مجرمان و طرز برخورد معقولانه با آنها لازم است در ادارات پلیس برقرار باشد. مکانیزه کردن سیستم اداری و استفاده از تکنولوژی برای حذف کاغذ بازی و سایر مراحل وقت گیر نیز از جمله اقداماتی است که در راستای تکریم ارباب رجوع باید صورت پذیرد.

8- ظاهر مناسب

همانند سایر شغلها، داشتن ظاهری آراسته، لباسی مرتب و تمیز به یک پلیس چهره ای جذاب و پسندیده می دهند. تاثیر برخورداری از ظاهر مناسب و موجه در موفقیت کاری از فاکتورهای غیر قابل انکار در تمامی مشاغل محسوب میگردد.

9- اطاعت از مافوق

چه از لحاظ قوانین حرفه ای و چه از لحاظ قوانین نظامی یک پلیس خوب باید بصورت کامل و بدون پون چرا از دستورات مافوق خود اطاعت نموده و در اجرا کردن آنها نهایت سعی و تلاش خود را بکار گیرد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1394
نویسنده : mohammad

فردا - آندره گنسالوس، کنجکاوی خود درباره پنجره‌ها را عکاسی کرده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید